04 juli 2017

Dagens press til unge


Jeg tenkte jeg skulle la være å skrive noe om dette, fordi det plager meg ikke, 
men samtidig tenker jeg det er ett veldig viktig budskap.
Jeg når får neppe bukt med problemet, men jeg vil gjerne si min mening.

Det er ikke mange dagene siden jeg og noen andre ble sittende og prate om
dagens press på de unge. Jeg måtte si det, jeg er utrolig glad for at jeg vokste opp
da jeg vokste opp. Det var bare ett snev av press til klær den tia der.
Men i dag vet jeg jo at du kan havne langt utafor på visse plasser
om du ikke har de skoene, den buksa, eller den jakka.....
Eller har vært på den eller den sommerferien, eller har det og det huset.
Du kan havne utenfor om du ikke har like bra jobb som naboen også....

Om vi stopper opp og tenker litt. 
Hvor dumt høres det ikke ut?
Skal vi dømmes for hvem vi er ut fra hvordan bukse vi har?
Hvordan solbriller vi har? Hvordan veske?
Jeg pleier stort sett å ordne meg hver dag, men herregud, visse dager...
...jeg ser ikke ut.......å da er jeg glad jeg bor langt inni skogen :)
Tenke meg om jeg hadde lagt ut bilde fra en slik dag, å herrejesus....

Jeg tenker om jeg som 42-åring får en mld om at 
SORRY DU HAR FEIL BRILLER, DE ER IKKE MODERNE....
??? Jeg er 42 år......jeg tar meg ikke nær av det. Tvert i mot så har jeg lyst til
å kjøpe meg 5 slike til.....men jeg tenker på de som vokser opp i dag....
Jeg er såååå glad jeg er "ferdig utvokst" at jeg har ikke ord nok til å beskrive det.
Hvorfor kan ikke du være deg, jeg være meg, de være dem....uten at noen skal dømme noen?
Kan vi bare ikke være glad for at vi alle er forskjellig?
Noen liker sånne hus, noen liker sånne biler, noen liker slike sko,
noen liker den type ferie mens andre ikke, noen er tynne, noen har litt mer,
noen er bønder, andre bor i by....

Jeg har aldri vært opptatt av mote i den grad. Mulig at jeg har noen få ting her og der
fra ett eller annet fansy merke, men det er ikke noe jeg er oppslukt av,
å ønsker ei heller bli det. Jeg bor på landet, passe voksen, jeg kjøper egentlig
det JEG syns er fint, ikke hva som er siste skrik.....
Ting, ting er døde, jeg har funnet ut at en fin ting, den gjør meg IKKE til noe
lykkeligere menneske. Lykke er å ha det godt inni seg, ikke hvordan veske jeg har.

Er det ikke fint at vi er forskjellige???

Bildet under, hvem er så dette?
I følge en leser er jeg en stakkars umoderne sjel. Jeg har nemlig feil solbriller.
Men hallo, hvorfor er det 100 forskjellige former på briller?
Jo, det er fordi folk har forskjellig smak, å ikke bare det, folk kler forskjellige ting også
pga ansiktsform. (å det samme med klær, kroppsform)
Så om jeg skal dømme meg sjøl da, på bildet under...
"Jeg er en ok sjel som trives i disse brillene, denne kjolen, jeg liker speilet mitt
selv om det ikke er siste skrik, jeg kan like gå barføtt selv om ikke alle liker det.
Jeg elsker takbjelkene i taket selv om ikke naboen liker bjelkene"

"DETTE ER MEG Å JEG KAN IKKE VÆRE NOEN ANDRE"

2 kommentarer:

  1. Helt enig med deg! Kjør på og vær deg, det gjør nemlig jeg ! Og jeg holder på å lære barne mine akkurat det samme. Det er viktig!
    Ha en god dag med den flotte kjolen.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Disse overfladiske menneskene er ikke noe å ta notis av. De har det ikke godt med seg selv, det er ikke klær og ytre staffasje som definerer en person. Nei, stå på Gjertrud og blås de en lang marsj. Ha en fin dag, håper sommeren kommer tilbake til dere. :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)