23 mai 2017

Vår


Terroren i Manchester.
Jeg blir bare helt målløs over at sånt skal skje, at noen mennesker gjør slikt.
Det er for meg bare helt uforståelig. De som var på denne konserten er jo barn.
Hvordan mennesker er det som lever blandt oss her i verden?
Det blir mer og mer terror, å jeg syns det er så skremmende....
Hvordan fremtid skal det bli for våre barn?
Hvordan blir noen mennesker slik? Spørsmålene er mange.
Terror skjer overalt. Jeg skal snart ut å reise, å jeg har tenkt nå i dag hva om...
MEN det går ikke an å tenke sånn, men jeg klarer ikke la være.
Vi vet aldri hvor de slår ned og hvordan.

Det er vår og jeg holder på overalt føler jeg.
Jeg rydder bodene, jeg samler søppel inne og ute, jeg brenner,
jeg raker, jeg klipper, jeg planter, jeg vasker, jeg maler....
Det går vel mer eller mindre i ett om dagene. 
Jeg har funnet ut at eier du hus, blir du aldri arbeidsledig.
Jeg har alltid ønsket meg hage, å for å si det sånn, så har jeg fått det.
Jeg vet ikke hvor stor hagen er, men om den er i allefall 2 mål så lyver jeg ikke.
Men jeg har funnet ut at det er vanskelig å lage soner i en såpass stor hage.
Jeg ser jo for meg at det skal bugne av blomster....en skikkelig oase...
MEN hvordan skal jeg gå frem på denne store plassen her?


Jeg fikk tak i noen pallekasser. De tenkte jeg at jeg skulle så evt grønnsaker
og urter i. Ingenting er jo mer artig enn å kunne gå ut å hente seg krydder.
Så er det jo litt artig for barna å kunne bare gå ut å spise i hagen.
Men mitt problem altså er hvor jeg skal plassere alt......
En annen ting jeg har tenkt på er platten ute. Om jeg burde kanskje fått blåst den litt opp.
Onkel (han som eide her før) hadde nok en plan med det han skulle,
men jeg har andre planer. Tenk å hatt en litt større platt jeg kan ha utemøblene på...
Sommeren elsker jeg. Da er jeg ute konstant. Får dårlig samvittighet av å sitte inne.
Jeg får se hva jeg gjør, om jeg går i gang med platt....da har jeg i allefall definert det området.
Jeg må liksom begynne helt på nytt her. Ikke var det noen blomsterbedd her, ingenting....
Å da jeg har null erfaring så blir jeg fort usikker. Tenk å bare fått noen til å komme
å designe en hel hage? Måtte vært drømmen det. 
Men det ser ut til at jeg må designe den selv, så får jeg bare lære på min vei hva
som funker og ei.....


Jeg skal se hvor langt jeg kan "dra det" med denne julestjerna.
Ja det er en julestjerne fra julen 2015.....Kjøpt for 39,- på Rema1000
som bare har tatt helt av. Jeg håper jo på å klare få en hel diger busk utav det :)


Avokadotreet for de som lurer på hvordan det går med det. 
Det måler 24 cm og trives som bare det :)
Fant en stor terakotta som det skal få bo i til det vokser ut av den krukka å....

1 kommentar:

  1. Helt forferdelig med denne økende terroren. De oppnår dessverre å skape frykt og begrensninger. Myndighetene oppfordrer til å leve som normalt og det må en selvfølgelig gjøre, men det ligger hele tiden der i bakhodet. En vet jo aldri hvor det smeller neste gang, verden er gal! Forferdelig å tenke på alle barna som her ble rammet, hvilke udyr er som kan gjøre noe sånt? Nå er det snart sommer og ferietid, må innrømme at jeg kommer til å tenke meg om to ganger hvor jeg ferdes. Her i Bergen åpner Festspillene og sikkerheten er skjerpet, Norge er ikke det det engang var. Bare trist alt sammen. Ha en fin dag Gjertrud.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)