12 mai 2017

Ferdig med taket


Å gud hjelpe meg det her var godt.
Jeg har sittet og sett på taket siden jeg kom til gards, å nå kjente jeg at nuhh...
Det har vel neppe vært malt siden 60-tallet, så på høy tid.
Stua ble med engang lysere. Jeg har malt som en helt å på slutten fikk jeg drahjelp.
Takket være drahjelpa ble jeg ferdig på 2 dager. 
Stua er i 2 deler, den innerste og den ytterste.
Det kunne nok helt sikkert vært på ett strøk til men det får holde enn så lenge dette.
Jeg har blitt skikkelig støl, har vagga som ei gås.

Når dagen kommer da hele huset skal helrestaurreres skal jeg beholde takbjelkene.
Det gjør mye av sjarmen og jeg er fryktelig glad i de.
Det er ikke så høyt under taket her men det var slik i gamle hus, å dette må jeg bevare.
Jeg drømmer om skikkelige tregulv i en hel flyt i 1 etg...one day, one day.


Arvegods
Den her ringen gav min mor til min bestemor for 50 år siden, 
den gikk bestemor med hele tiden. Å da bestemor døde, så har 
min mor gått med den hele tiden. 
Å nå er det min tur. Er det noe jeg er glad i, å setter pris på er det sånt som dette.
Jeg må bare få levert den til en gullsmed å få en riktig str for meg
så skal jeg også gå med den hele tiden.
Ringen er hjemme tilbake til gården hvor den hører til å den skal bli brukt daglig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)