31 mars 2017

Strier


Strier, ikke det vakreste å ha på veggen men det får duge enn så lenge.
Jeg drømmer jo om malt panel som vil gjøre det mer lunt her.
One day sier jeg bare, one day.
Jeg tror det var min mor som fikk lagt på disse striene da jeg var rundt 13 år
og da vi flyttet til gården. Ja jeg har bodd her før.
Forholdet mitt til gården her er at min bestemor bodde her, så da var vi ofte her i besøk
da vi bodde 2 timer unna. Å da hun døde, tok vi det i bruk som feriehus.
Vi var her hver helg, hver jul, hver sommer, hver påske osv...
Å da jeg ble 13 så flyttet vi altså hit. Jeg har hatt ett forhold til denne plassen fra den
dagen jeg kom til denne verden, å det er litt godt, å ha ett sted hvor jeg virkelig
føler meg hjemme. 

Rart det der, hvordan trendene forandrer seg.
En periode hadde jo ALLE furu hjemme, vi hadde heldigvis aldri det.
Men jeg har funnet ut at maling er en enkel og billig oppussing. 
Her er jo det meste malt hvitt. Jeg har jo begynnt nå male i farger rundt om i huset,
å jeg føler meg slettes ikke ferdig med det.
Farger forandrer seg jo også med årenes løp så det er ikke det værste du 
kan gjøre om du ønsker følge litt trender. 

I dag var jeg oppe tidlig, har senvakt men godt å få med seg dagen fra starten av.
Jeg kjenner jeg blir direkte glad av at lyset har kommet tilbake.
Selv om det bare laver ned med snø ute, så er det faktisk lyst her inne.
Så lurer jeg øyet med å se på alle plantene jeg har sådd, å får litt vårfølelse
selv om det overhode IKKE er noen tegn til vår utenhus.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)