17 mars 2017

Feber


Onsdagen da jeg kom fra jobb var jeg litt sånn uggen å i går da jeg våkna....
DJISES.....nr 1 våkna jeg til ett sjokk, ei mus som for oppetter gardin med katta etter...
Og nr 2 hadde jeg feber så det kost etter. Skikkelig også.
Jeg la meg igjen i går kl 13 å ha egentlig sovet til i dag kl 14...
Jeg orker ingenting annet enn å ligge :(
En venn var innom her med brus og nøtter, jeg eier ikke matlyst.

Sukkerertene mine begynner vokse, planen er å ha de som hengeplante ute
til sommeren, om de ikke har daua før den tid da. Vi får se, aldri sådd sukkererter før
så dette blir spennende.

3 kommentarer:

  1. Har sukkererter hvert år, og anbefaler at du lager noe de kan klatre i. Om de slynger seg fast i hverandre, er det veldig vanskelig og få dem fra hverandre igjen uten å knekke noe. De kan også "toppes" litt for å bremse veksten til de kan plantes ut. Lykke til :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan de også henges? Eller bør de klatre oppover enn å henge de i ei kasse på rad "nedover"?

      Slett
  2. Jeg har forsøkt å la de henge èn gang. Det går, men finner de noe å "gripe" tak i begynner de å klatre oppover. Og det virker som om de vokser sabla fort når de får klatre. Jeg har laget stativ av bambus og festet hyssing oppover som de griper fatt i og klatrer. Men for all del: prøv - du får det sikkert til. Lite er bedre enn ferske, knasende sukkererter fra egen avling :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)