13 mars 2017

Engasjert


I dag blir det en meget spennende dag. 
I dag er det folkemøte på samfunnshuset her hvor jeg bor å jeg håper mange stiller.
Dette er pga eiendomsskatten som har gått så galt så galt her i bygda.
Jeg gleder meg til å høre på de som er talerør, jeg gleder meg til å ta pulsen på bygda
selv om dette slettes ikke er en artig sak. Bygda koker å jeg håper å se ett engasjement
vi aldri har sett maken til her i Målselv.

Det er noen ganger hvor jeg blir sittende og tenke på de siste ukene mine.
Nesten så jeg ikke tror det er sant. At jeg skulle bli så engasjert,
at jeg skulle tenke politikk og at jeg virkelig skulle stå på for bygda??
Det er nesten litt komisk samtidig som jeg har funnet en side av meg selv 
jeg ikke ante at jeg var eier av. En positiv side.
Jeg slutter tydligvis aldri å overraske meg selv, eller andre.

Jeg har fått ryddet huset litt, for det har stått på halv åtte disse ukene.
Når det blir lysere dager så kommer jo skiten frem, for å si det sånn....
(skrekk og gru)

William er skjønn, han pleier å sitte i trappa, gjerne med pusi ved sin side
å synge sanger. På dette bildet var pusi noen hakk ovenfor....
Den gamle kubjella på gården henger fremme, sånne ting er for fine
til å la henge i fjøset tenker jeg. Bjella er en stor del av historien her på gården.

Nå skal jeg bruke resten av dagen til å lade opp til kveldens folkemøte.
Håper så mange som kan i nærheten her vil stille, alle er velkommen.
Jeg vet at dette helt sikkert er totalt uinteressant for mange andre men jeg 
er så "in to it" at jeg klarer liksom ikke la være snakke om det....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)