01 mars 2017

Chiliplanten


I fjor, på våren kjøpte jeg en chili som jeg tok frø fra og sådde.
Dette ble jo til en liten søt plante etterhvert. Å før jeg viste ordet av det
så kom det chili på planten :)


Jeg vil jo påstå og si at de fikk en ok størrelse.


Merkelig nok har jeg klart holde liv i selve planten så den står nå i ett vindu
her hos meg med masse lys og det kommer nye skudd og den vil overleve.
(forhåpentligvis om jeg ikke glemmer vanne den)


Fra frøene på det jeg fikk av chili, de tok jeg vare på, de sådde jeg her bare for
noen få dager siden. Å hva ser jeg i dag? Det er liv i pottene og nye planter er på vei opp
for å se dagens lys. Jeg bare elsker å holde på med såing og planter da lyset er tilbake.
Mars er den perfekte tiden til å begynne med planter inne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)