20 februar 2017

Snø


Da var karnevalet over å det var ei heldundrende stemning på vorspielet.
Det var mange bra kostymer. Men desverre så kom det lite folk på selve festen. 
Det virker som om folk sitter hjemme. Det er slutt på den tiden hvor
folk drar på "bygdefester" dessverre. Jeg tenker på da jeg var yngre,
det var jo bygdefester med fulle hus hele veien, å vi dro langt for å få oss på disse også.
Men nå er folk sosiale på FB. Det er egentlig helt forferdelig at det har blitt sånn.
Jeg snakket med en kompis i går å vi var enig i at vi er glad for at vi
vokste opp og hadde ungdomstiden og tidlig voksenlivet uten internett og mobil.
Vi var rett og slett mer sosial før. 


Pus....
Han her karen er litt artig og litt sånn menneskelig.
Han kom inn her nå og gikk rundt og mjaua, noe han aldri pleier gjøre.
Ikke flere mjau på rad i allefall. Å jeg skjønte plutselig hva han skulle si meg:

"Kan du være så snill å gå ut og måke ei stripe til meg?
Det har snødd så djævelsk, jeg må på do og jeg hæres ikke
gå ut i det der???"

Så bar det ut å måke ei stripe til han til der brøytemannen har brøyta sånn 
at pus fikk seg ut og på do. Merkelig at jeg bare forstod hva han ville.

Nå skal jeg få i meg litt mer kaffe her så skal jeg ut å måke resten.
Jeg ser nesten ikke bilen, så mye har det snødd i natt....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)