27 februar 2017

Eiendomsskatt Målselv


I dag har jeg gjort min plikt som beboer av denne kommunen.
Målselv har jo bomma sykt da det kommer til eiendomsskatten i kommunen.
Huset mitt har jo steget mangedobbelt i verdi bare på litt over 1 år å de har
fått denne raillsjåen av en bolig til å bli en millionvilla som er nyoppusset og fin.
Huset er så langt fra det for å si det sånn.
De har hatt 20-årige studenter til å dra rundt i sommer å ta takst på boligene.
Bare det i seg selv er jo helt horribelt. De ser ikke innvendig....tar bare mål
utvendig å vips så har vi en takst.

Jeg vil gå så hardt ut å si at huset her er egnet som sommerbolig!!!
Så gammelt og utdattert er det. Hele bygda er på vei til å levere inn klager til kommunen,
å i dag bestemte jeg meg for at i dag skal de få min.
Da ting er urettferdig så blir jeg morsk for å si det slik.
Men nå er jeg så heldig at jeg kjøpte jo her for 1.5 år siden å har en nokså fersk
takst fra en ORDENTLIG takstmann, så jeg vet jo at det vil ordne seg for min del.
Det må det bare, de kan ikke påstå at ett hus som ikke er gjort en dritt med fra 
1857-1900 er som en ny bolig i allefall!
Jeg har innvitert kommunen på besøk jeg, de kan komme hit selv å se om de tviler....

Det var i allefall full jobb på meg i dag tidlig med spisebordet....


Før jeg heiv meg i bilen å leverte klagen :)


Det eneste positive på turen var vel at jeg har fått unna klagebrevet, 
så slipper jeg tenke mer på det + at det var jo ett fantastisk fint vær i dag da :)
Hadde selvsagt ikke med kamera så det ble med telefon denne gangen.

2 kommentarer:

  1. Huff, ja den eiendomskatten, http://www.agderposten.no/nyheter/denne-ronna-er-verdt-1-2-millioner-1.627676.
    Klem i fra sør.

    SvarSlett
    Svar
    1. Går villt for seg dette her. Syns overhode ikke det er rett det som skjer. Nå har jeg jo kun satt meg inn i hva som skjer her oppe hos oss å det er ren pur svindel av Målselv kommune.

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)