08 desember 2016

Det koster så lite


Det koster så lite å gjøre andre mennesker glade.
Jeg foretar meg mange sånne ting, om ikke daglig så veldig ofte.
For ei lita stund siden så kjøpte jeg en julesterne, ei fin potte, 
jeg klippa ut ett kort som jeg laga sjøl og skrev noen fine ord til
ett menneske jeg tenkte bare fortjener det.
Jeg pakket det inn i cellofan og kjørte avsted for å levere.
Personen var ikke der akkurat da, men levert fikk jeg.
Vedkommende ringte meg i dag å var aldeles rørt.
De ordene jeg skrev betydde så mye å det fikk personen til å virkelig
ville fortsette med sitt arbeid. Ja flott sa jeg for verden trenger
flere mennsker som akkurat deg. 

Som jeg sa:
Det er mye lettere for oss mennesker å komme med kritikk enn å faktisk
bedrmme de som gjør en fantastisk innsats, å la de vite det.
Om jeg sier til naboen min at denne personen er fantastisk,
hva hjelper det?

SÅ jeg bare sier PAY IT FORWARD å:
Har du noen i ditt liv du setter ekstra stor pris på?
Hvorfor ikke sende ett lite kort med noen ord på?
Det koster så lite men betyr så mye....

1 kommentar:

  1. Så snill du er Gjertrud��
    Vi har alle litt å lære av dæ. Ha en fortsatt fin adventstid����
    Klem fra Gunn

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)