27 november 2016

Pay it forward



Nå har jeg akkurat kommet meg hjem fra fest.

I dag opplevde jeg en syk opplevelse som jeg stelte i stand hel selv.
En sinnsyk men god følelse.
Jeg må kopiere FB statusen min under her.
Jeg ønsker at dere som leser bloggen min bringer denne videre.
Det gjorde meg så godt det jeg gjorde for ett ukjent menneske i dag
at jeg ønsker at flere av dere skal oppleve den følelsen jeg hadde.




I dag tenker jeg dele en god gjerning jeg gjorde i dag:
Jeg hadde 10 minutter igjen på jobb da en soldat (jeg jobber på en kiosk inni en militærleir) 
kom å kjøpte en klubbe, samt spurte om jeg viste om bussen til Tromsø gikk fra Øverbygd kl 17.00. 
Jeg sjekka omgående med en bussjåfør på vennelista på fb men han svarte ikke. 
Soldaten venta men tilslutt takka han pent for hjelpa og sa at han satsa på at det gikk bra, 
å gikk i veg til busstoppet. Jeg var ferdig på jobb å dura hjem. Jeg skal noe i kveld å hadde 
det vel litt travelt. Da jeg NESTEN er hjemme svarer bussjåføren: 
Det går ingen busser til Tromsø i dag, kun fra Buktamoen. Jeg bare snudde bilen, 
å kjørte helt tilbake til Øverbygd. 
På bussholdeplassen ser jeg en ensom mann som står...og venter...
og venter på en buss som aldri kommer. 
Jeg kjører opp ved siden av han, tar ned ruta....Det går ingen buss til Tromsø, sa jeg.
 Du så lufta gikk ut av han. MEN sa jeg, nå har jeg snudd for å hente deg, å jeg skal sørge 
for at du får deg til resten av troppen din som er i Tromsø, sett deg inn, så kjører jeg deg til Buktamoen. Jeg vet ikke hvor mange ganger han takket, han trodde ingen gjorde noe sånt for noen. 
Nei sa jeg men den her historien tar du som "pay it forward". Hva er det? 
Sa han. Jo sa jeg. Det er at nå har jeg gjort deg en utrolig fin tjenste, å den tar du med deg 
videre i livet ditt, å gjør noen andre der ute glad og hjelper de. Vi rakk bussen med 8 min, 
så den stod klar da soldaten hoppet av. Det ble vel 10 mil ekstra, men akk for en god følelse. 
Med denne historien vil jeg minne alle dere der ute på å gjøre noe pent for andre, 
det skal så lite til for å glede og overraske noen, 
å det gjør så godt etterpå å vite at nettopp DU gjorde noen SÅ glad!
PAY IT FORWARD!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)