25 november 2016

Nå vet jeg omsider


Jeg har jo drømt om ett oppdattert kjøkken i landlig stil
med stor svær hvit vask, mye benk og skapplass....
Drømmen var vel ett nytt kjøkken og ta frem tømmerveggene.
Men drømmen brast. I allefall på denne veggen.
Jeg bor jo delvis i ett tømmerhus å jeg elsker tømmervegger.
Desverre er de høvla på.
Jeg fikk endelig svar på hvor gammelt huset egentlig er.
1859
Seriøst, det er gammelt og det er enda mer morro å vite.
Huset her stod plassert lengre opp i skogen på samme eiendom før
det ble flyttet ned her på haugen. Jeg elsker historie og jeg syns det er
kjempegøy å tenke på hvor gammelt det faktisk er og alt som har skjedd
i disse rommene igjennom årenes løp.
Jeg håper jeg enda kan ha drømmen om ett par tømmervegger i allefall på 
kjøkkenet i fremtiden. Det gamle skal frem å det skal jeg ta vare på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)