30 november 2016

En hyggelig mld


Jeg må bare fortelle dere om fortsettelsen på den "ventende soldat"

Mandagen var jeg på jobb, å på ettermiddagen kom han innom for
å takke meg igjen for å ha berga helga. 
Det har vært ei så fin ei uke sa han å helga, at noen gjør noe sånt
for andre syns jeg bare er helt vanvittig. 
Du er veldig snill du, sa han.
Ja jeg sa jeg hadde bare ikke hjerte til å la deg stå igjen sa jeg,
da alle de andre var reist.

Så forteller han følgende:

Jeg hørte på rådet ditt, den "Pay it forward".
Da jeg var i Tromsø kom jeg over ett menneske som 
trengte skikkelig hjelp og var hjelpesløs.
Jeg tenkte på alt du sa og fikk vedkommende hjem.
Jeg måtte gå en 20 min omvei men det er takket være
deg det, at jeg gjorde det.
Neimen så flott sa jeg til han. Det var veldig pent og snillt gjort av deg.

Så var han på tur å gå, å tar ei pepperkake fra gratisboksen på disken, 
det er godt med pepperkaker, sa han.
Versågod sa jeg, så gav jeg han en hel boks!

Nei det skal lønne seg å være snill og grei med de rundt seg.
Jeg tror man kommer lengre med det. 

Jeg skulle jo ønske at vi alle var litt mer flink til å ta oss tid.
Det er ork samt det å ta seg tid, for tid har vi alle om vi prioriterer rett.
Jeg vil råde alle til å gjøre noe ekstra for noen,
for seriøst, det gir en sykt god følelse etterpå, du bare føler deg bare SÅ bra
som menneske og ansatt!

Jeg fikk en hyggelig mld fra sjefen i dag, å det er jo godt at 
folk ser at jeg kan finne på å gjøre det lille ekstra :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)