27 oktober 2016

Skogsarbeider for en dag


I dag har jeg fri så jeg holder på med veden.
Jeg er bare inne for å ta meg en pause.
Alt til høyre er stablet....
Så skal alt i midten kløyves ferdig og stables det også....
Når man holder på med sånt som dette så ser man liksom ingen ende.
Det er bare sånn 4evergreie....
Men slik det ser ut nå er det kaos, men det må være være det før det blir orden.
Jeg skal være glad da dette er gjort å jeg slipper å tenke mere på det.
Det er i allefall kjekt å ha masse ved å ta av i dette gamle huset.
Det som jeg skal ha i vinter har jeg fått inn i fjøset så dette her er 
til neste vinter og holder sikkert til vinteren etter der igjen også :)
Det er så mye ved at egentlig kunne jeg drevet med salg av ved å tjent meg noen kroner.
Kanskje er det en tanke fremover i tid.
Nei, kaffepausen er vel over nå så jeg får gå ut å fortsette på det uendelige....


2 kommentarer:

  1. For en jobb Gjertrud. Det er som de sier : veden varmer to ganger. Det er en stor jobb,men med tanke på hvor godt det blir i kulden så betaler det seg. Vi har gjort det samme i alle år så jeg snakker av erfaring. Du er dyktig Gjertrud, du er tross alt alene om det. Ha en fin helg med varme i ovnen. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå skjønner jeg hvorfor det er dyrt å kjøpe ved. Jeg har aldri skjønt det før nå egentlig. Jeg ser bare på den "lille" jobben jeg har hatt, det er svintungt arbeid er det. Men jeg sier til meg selv da jeg holder på "dette får du igjen for til vinteren".

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)