06 oktober 2016

Regnbuen


Jeg har ikke tatt noen bilder denne høsten. Jeg har jo passert tusen steder hvor
jeg har tenkt at her...å der...å se der...her hadde det blitt fint å ta noen bilder,
men det har bare ikke blitt. Jeg får litt dårlig samvittighet også over at jeg har vært så lat.
I går da jeg kom frem til jobb, nesten da, så var regnbuen så fin og lyset fint
men jeg hadde selvsagt ikke kameraet med meg så det ble med mobilen......


Det var veldig stille på jobb i går. Jeg jobber jo inne i forsvarets leir,
å der har alle guttene dratt på perm så det ble en lang dag.
Nå har jeg bare i dag igjen så har jeg fri hele helgen å det skal bli godt kjenner jeg.
I går da jeg kom hjem hadde jeg meg ett lite bål ute her.
Noe falt ut fra gryta men ingen fare, det er vått ute så det sluknet.
Drømmen måtte vært en åpen gapahuk med bålplass inni....kanskje en vakker dag...


Orkideen min som jeg kjøpte for 2 år siden...den bare har tatt helt av.
Det rett og slett bugner. Jeg klarte liksom ikke kaste den da den var ferdig
og stod der å så sååå stusslig ut, men det er jeg glad for nå.
Så mitt tips er at har du en som er avblomstret som du ikke vil ha midt
i stua, sett den på ett kaldt rom å egentlig ikke bry deg så mye om den.
Vann den 1-2 ganger på ett halvt år å du skal se den våkner til liv :)

2 kommentarer:

  1. Har samme erfaring med orkideer som ser ut til at de har tatt kvelden. Setter de på et kaldt rom, gjerne med en kunstig gren oppi, da ser det litt bedre ut utenifra:) Plutselig så er de i gang igjen, de tåler godt tørke, akkurat som at det trigger de til å sette i gang. Ha en fin kveld.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. At de tåler tørke ja er helt sikkert for jeg har glemt av den her konstant :) Men da vet jeg at jeg skal aldri mer kaste de, må bare sette de ett sted hvor de ikke er sjenerende da de ikke er liv i :) God helg

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)