30 oktober 2016

Det var ikke slik


Det å sette seg ned å si til seg selv:
Det var ikke slik du trodde...de var ikke slik du trodde...
..igjen og igjen.
Det gjør noe med meg som person.
De gangene jeg hadde trengt de som mest....
finnes de ikke. De bryr seg ikke.
Etterlatt til meg selv.
Jeg sier til meg selv, vær glad.
Fordi?
Jeg fant sannheten.
Men den svir. Den er vond og ta og føle på.
Å være glad i andre mennesker, er det dummeste jeg lar meg være.
Jeg får lære meg å være glad i meg selv, for jeg er i allefall her for meg.




6 kommentarer:

  1. Sender en STOR KLEM nordover til deg. Du er en god person og fortjener gode mennesker rundt deg :)

    SvarSlett
  2. Så trist at du føler det sånn, har kjent på de samme følelsene selv. Det er dessverre slik at når en hjelper for mye så blir det til slutt en selvfølge.De ser på deg som en utømmelig kilde,men en dag sier det stopp. Når en ikke orker denne ``utnyttelsen`` mer så blir det stille. Får aldri noe tilbake. Bildet er direkte rørende. Ha en fin dag videre, ta vare på deg selv. Når alt kommer til alt så er vi alle alene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg må rett og slett være litt mer ego å først og fremst ta hensyn til meg selv. Det er noe jeg må lære meg. Ikke tenke så mye på andre. Det blir vanskelig men jeg kjenner at jeg bare må det.

      Slett
  3. Har sagt det før og sier det igjen... Du er en utrolig sterk kvinne Gjertrud��
    Sender dæ en stor klem��
    Hilsen Gynn

    SvarSlett
    Svar
    1. Det første jeg tenkte da jeg leste det er at "jeg er jo svak" egentlig. Men så har jeg fått tenkt meg om. Jeg er faktisk ikke det, jeg er sterk. Av motgang blir man det. Jeg tror jeg har lært meg til å tåle for mye å i de øyeblikkene hvor verden ramler, så blir det ekstra sterkt der og da. Men jeg vet jo at jeg alltid kommer meg opp igjen, gjør jo alltid det :) Takk for klemmen Gunn

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)