05 september 2016

Norge på dop


Jeg elsker dokumentarer, å i går var intet unntak. 
Jeg var egentlig på tur i seng, men så ser jeg at det begynner ett program på TV3
"Norge på dop"
Verdt å få med seg, tenkte jeg. Å det var det!

Jeg vet ikke om flere fikk det med seg, hvis ikke så håper jeg du har lyst å se du også.
Kan sees her:

I allefall, i går ble jeg skremt. Det er funnet spor etter stoff på flyplasser, der kun
de ansatte som piloter og flycrewet har tilgang!!! 
Ergo, neste gang du er ute og flyr kan det godt være at piloten er på amfetamin!
Det ble funnet spor på store cruiseskip, der kun mannskapet på broen har tilgang.
Så neste gang du setter deg på ett gigantisk skip, så kan de være ruspåvirket.
Men det sykeste er jo at det ble funnet forskjellige ting på stortinget også.
Så de menneskene vi har stemt på, valgt inn på tinget for å styre norge,
der er det flere som bruker dop. Det er bare helt vanvittig.
Er det jobb, press og stress som gjør at folk må dope seg for å klare en hverdag?
Eller er det for å føle seg bedre selv, at folk med dårlig selvbilde
doper seg opp og føler seg fantastiske?

Jeg blir skremt.
Jeg er tilbake igjen til ett innlegg jeg skrev her om dagen om det å føle seg vellykket.
Er virkelig presset så stort på folk at folk må ty til stoff???
Jeg syns det har gått for langt jeg. Får jo tidvis lyst til å melde meg ut fra samfunnet
da jeg ser på all galskapen rundt meg. 
Det var ungdommer som tok sterioder for å føle seg mer vel.....doper seg ned
for å passe inn i dagens samfunn. En som var lei av å bli mobbet fordi han var for tynn?
Dette fenomenet er blandt oss alle, i alle samfunnslag.
For å holde seg våken, klare mer, yte mer...men samtidig så mister du jo en del
av deg selv med å ta noe som det der, tenker jeg. 

Jeg syns i allefall at vi er på gal vei, jeg blir skremt. Om det er sånn i dag,
hvordan er det om 20 år frem i tid? Jeg tør ikke tenke på det engang.
Men dette prestasjonspresset må vekk føler jeg.
I mitt hode er vi alle like mye verdt, om du er høyt utdannet og jeg lavt, 
vel vi skal til samme plass in the end uansett. Om du klarer en topptur hver dag
å jeg gjør noe annet, så er du ikke bedre. 
Dette hysteriet burde man sette fokus på å heller bry seg mer om hverandre
å se folk for den de er å godta våre forskjellige levemåter.
Ingen er supermennesker.

Jeg har jo følt på den her selv, ikke strekke til, ikke føle meg ok nok
eller springe som en idiot på fjellet for å ha noe på instagram eller fb.
Men jeg sier høyt nå til meg selv hver dag, 
JEG ER GOD NOK SOM JEG ER!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)