16 september 2016

Møt Cheer


Det har vært en l.a.n.g dag. Jeg hadde noen ærender i Tromsø i dag
og tilfeldigvis passa det sånn at denne kunne komme med fly til Tromsø i dag.
Helt sprøtt....eneste dagen det ordentlig passet....
Jeg har i kanskje ett år lett etter en kattevenn til min Maine Coon.
Jeg prøvde med ei pusi men den var mannevond og hata andre katter,
så det gikk særdeles dårlig. Ikke likte den barn heller for den hadde angrepet
hun neste som prøvde sine små barn....å det er ikke gøy.
De fleste katter er jo sosiale vesner å jeg vet at denne er vokst opp i flokk.
Rasen er BRITISK KORTHÅR og de er jo supersøte.
Jeg seriøst gleder meg til å bli kjent med denne frøkna å jeg håper
at hun og "pus" vil få MYE glede ut av hverandre i tiden som kommer.
Det som er målet, ha en kattevenn til pus. 
Jeg ville gi en voksen katt muligheten til å bo her hos oss. Jeg er ikke slik at jeg MÅ
ha kattunge. Det hadde jo forenklet tingene med tilvenning osv men det er så mange
voksne katter som trenger ett hjem at det hadde jeg lyst til å gjøre.
Jeg måtte bare finne rette katten.
Hun kom med fly nå i kveld til Tromsø så var det å kjøre alle milene hjem.
Jeg kjenner jeg er supertrøtt men skal holde ut litt til her for å være kattevakt....
Men de finner nok ut av det å hun vil se at pus er en snill kjempe.
Jeg sier kjempe fordi mainecoonen er jo dooooobbelt så stor som den britiske saken.
Ikke rart hun er skeptisk, han kan nok skremme fanden på flatmark...


(bildet er lånt fra forrige eier)


1 kommentar:

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)