10 september 2016

Hjemmelaget sengegavl


Jeg hadde jo en sengegavl da jeg bodde i Tromsø.
Den ble desverre ødelagt under flytting men uansett, den hadde jeg ikke fått
opp loftstrappa så den hadde bare vært å glemme uansett.
Jeg reiv derfor opp deler av fjøsgulvet, fikk de målt og saget til ute.
Brukte høytrykkspyler + at hver planke fikk seg en real skrubb i dusjen.
Så har de stått og tørket seg ferdig.
Jeg laget en ramme bak på mål i rett bredde og høyde så monterte jeg på
selve gulvene. Jeg laget jo tidligere nattbord av samme greia, men spørs om det blir
litt mye og jeg må sove meg til innpå der, kanskje jeg må ha ett vanlig nattbord...
who knows


William har vært med på morroa. Han elsker å skru og se på sånt.
Jeg tenker det er artig å ta i bruk noe som betyr noe som man egentlig
ville kastet. Så koster det jo ingenting for meg å gjøre det, vel, jeg måtte kjøpe
8 treskruer til rammen, det er alt. Resten hadde jeg.
Jeg skal male veggen på venstre side her......enten i en blåtone eller i en grønntone.
(tror jeg da)


6 kommentarer:

  1. Helt knall Gjertrud!! Har selv sjøgløtt på soverommet, elsker den, den andre er også veldig fin:) Blir fint uansett. Ha en fin helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nok Sjøgløtt jeg kommer til å gå for in the end. Jeg malte alt hvitt da jeg kom bare for å få det mer "rent" rundt meg men målet var hele tiden å ha noen farger. Å jeg kjenner meg klar for litt kontraster for å få det mer lunt. Har bilderammer stående klar også til soverommet, det har stått ett år så kanskje på høy tid at jeg begynner... :)

      Slett
  2. Så fint det ble! Dere to er jo så flinke da! Begge fargene var fine,men holder nok en knapp på sjøgløtt jeg også ;)
    Ha en god søndag.
    Klem Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir nok sjøgløtten på meg også :) Å det er vel bare å sette i gang mens jeg er i dette "drivet" mitt...

      Slett
  3. Her var jo skjedd mye siden sist jeg var innom. Plutselig var du tilbake:) Du må ikke legge ned bloggen. Skriv heller når du føler at du har noe du vil dele, det må ikke føles som plikt. Du er så ærlig og fremstiller ikke bare en perfekt fasade som mange andre bloggere. Orker ikke lese sånne blogger, kjedelig og overfladisk, kroppspress og kjøpepress. Helt greit med noen tips, men det meste er kun for penger i kassen og ikke noe de virkelig står for.
    Elsker å se alt du får til. Så gøy med gjenbruk når resultatet blir så bra. Blir så inspirert at jeg lurer på om jeg skal gå ut i garasjen og snekre noe kult.....men kom på at jeg ikke er noe flink med sag og hammer, haha. Tror jeg heller koser meg med det du får til. Heier på deg Gjertrud :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nja, syns jo ikke det skjer så mye her jeg. Jeg har jo gått inn for at minst mulig skal skje også.
      Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått tilbakemld på at man skal kun skrive positivt eller holde kjeft, å det virker som om folk vil drømme seg inn i en annen verden enn hva jeg tenker er virkelig. Livet byr på mye, noen ting er direkte KJIPT og andre ting er FANTASTISK. Å jeg tenker det må være lov å skrive om begge deler, for det er jo virkeligheten, i allefall min......
      Kan jeg med denne saga så kan du, det er jeg sikker på. Jeg har aldri rørt sånne ting jeg...man må bare prøve seg frem. Å det er utrolig hva man egentlig har som man kan snu om til noe annet. Ting trenger ikke koste skjorta, jeg har gjort så mye her for så lite.....

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)