28 august 2016

Lykke kan ikke kjøpes


Lykke kan ikke kjøpes for penger.
Er det noe jeg er 100% sikker på så er det altså det.
Jeg tror nok at jeg trodde tidligere at ei ussel pute eller ett mykt pledd kunne
gjøre meg lykkelig, men det kan faktisk ikke det. 
Bilen, jo jeg var glad den dagen, men det var den dagen.
Ikke at jeg ikke setter pris på ting jeg har, for det gjør jeg.
Men uansett hvordan bil som hadde stått her, eller hvordan pute jeg har i sofaen
så blir jeg ikke noe mer helt og mere lykkelig menneske av den grunn.
Om jeg hadde vunnet 10 millioner i lotto hadde jeg blitt glad den dagen,
men jeg tror nok ikke jeg hadde blitt noe mer lykkelig av den grunn.
Jeg tror nesten det hadde føltes værre. (sykt å si....)
Jeg har mer troen på at lykken skal komme innenfra og at det utvendige faktisk
ikke skal bety noen verdens ting. 
Jeg abbonerer på ett interiørblad, den siste utgaven ligger enda i plasten det kom i.
Tidligere reiv jeg jo opp dette å bladde som en gal å ble så inspirert.
Men nå da jeg ser på det satt jeg og tenkte, det er jo bare ting, døde ting....
Kan døde ting gjøre noen lykkelig?
Vel jeg kan se den at man skal trives i omgivelsene rundt men når alt kommer til
alt er det døde ting. Det er lykken som gies fra andre mennesker som betyr mest av alt.
Familie, for de som har det...barn...være frisk (noe mange tar for gitt)...
...gode venner og fine opplevelser. Følelsen av å være verdsatt, ha noen som bryr seg.
Det er lykke.

Høsten har kommet til nord men føler meg slettes ikke klar for noen vinter....


Favoritthøna som ble til favoritthanen.
Han er i fjærskifte nå så det blir spennende å se fargene.


...Favorittgutten...

6 kommentarer:

  1. Helt enig med deg Gjertrud. Dette evige jaget etter det perfekte, dyre, betyr egentlig ingen ting hvis ikke det andre er på plass i livet. Liker også å ha det fint rundt meg, men uten noen å dele det med har det null verdi. Det er ikke døde ting som skaper livskvalitet. ha en fin ettermiddag. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig. Jeg håper en dag at brikkene faller på plass for ingen "ting" kan erstatte akkurat det

      Slett
  2. Helt enig.
    Herlig bilder her hos deg. Godt å se livstegn her. ;)
    Ja,her nord er høsten i anmarsj
    Ha en fin søndag.
    Klem Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. :) Jeg er her men den blogglysten...har ikke hatt noe å skrive om...eller si....eller noen bilder....på en måte litt godt også.

      Slett
  3. Så sant som det er sagt. Jeg var akkurat som deg før, men i vår sa jeg opp abonnement på interiørblader jeg hadde hatt i årevis.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vurderer å si opp abonnementet selv. Det har ligget en uke nå uåpnet på kjøkkenbenken....pr i dag gir det meg ikke så mye. Jeg ser rundt meg å tenker at jeg har det jeg trenger, å jeg vet at 6 nye kopper ikke vil gjøre hverdagen min mer anneledes

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)