20 juli 2016

Verdens artigste bilreise


Det er helt sykt...FOR en biltur, FOR en avstand, jeg vet ikke jeg hvor mange mil
det ble men dere kan jo tenke dere selv, helt fra Målselv - Stockholm og tilbake
bare på noen få dager? Jeg var jo alene om kjøringa så det kjennes i dag at jeg
har vært på en real tur for å si det sånn.
Vi begynnte torsdag kl 08.00 og var tilbake i natt kl 03.35!!!

Her er vi utenfor slottet i Stockholm....
(alle bilder fra mobil)

Her er reiseruta, samme vei opp som ned...




Vi overnattet i Luleå første natten. Det var en eller annen festival der, så det var
jo stappet med mennesker på kvelden da vi kom.


Luleå utover sjøen i solnedgang :)


Vi sov i telt på en campingplass ikke langt fra sentrum 


Her oppe sitter Caroline.
Hun bare digger karuseller. Jo værre jo bedre...
Dette er ingenting for meg. Jeg hadde daua levende oppi der.
Jeg har sånn høydeskrekk at jeg føler rett og slett ingen behov for å bli skutt i lufta!


 Jeg tok 2 berg og dalbaner. Jeg har aldri vært nærmere døden for å si det sånn.
Jeg takler ikke å snurre rundt og bak frem osv. Skal jeg ta noe må det være
noe "enkelt" som går passe rett frem for å ikke bli dårlig.
Det er litt artig og litt jævelig.....what a face...


Den her nekta jeg å ta...da for du alle veier...




Jeg vurderte å kjøre norge hjem men fant ut det ble for langt.
En kompis av meg i Oslo hadde så lyst å møte oss at han tok søren ta meg
fly fra Oslo til Stockholm. Caroline har ikke møtt han siden hun var 6-7 år
men vi har alle hatt kontakt på nett hele veien. 
Så da vi svingte inn på parkeringsplassen på Gröna Lund og hun ser han
står der og venter så var det ett gledeshyl i bilen og hun bare skriker navnet hans.
Noe så artig. Jeg hadde ikke fortalt henne at vi skulle møte han der nede...
Men for en flott venn, tenk å gjør det?




Vi ble overrasket med at han hadde booket suite på ett hotell atmed Stureplan!
WHAT A SURPRICE!!!!
Det var bare superflott der og en skikkelig god hotellfrokost.


Vi møtte noen av disse + en elg på vår vei.
Hvor søte er ikke reinene?


I Umeå møtte jeg min søster etter 20 år...Jeg møtte henne sist da jeg
var 21 år, så det er 20 år siden jeg har sett henne sist. 
Noe så fantastisk. Jeg skulle SÅ ønske at hun bodde i nærheten av meg.
Vi er så like å hun er bare sååååå fantastisk!!
Jeg digger deg frøken!!!!
Det var bare SÅ trist å forlate den flotte dama og hennes fine familie,
så jeg håper for guds skyld vi møtes igjen før jeg passere 60 år for å si det sånn.


i 1995 så jobbet jeg i finnmark 1 år. Der møtte jeg noen svensker jeg bare ble så glad i.
Jeg var på besøk hos de på hytten for 4 år siden å vi tok turen innom igjen.
Det var bare sååååå flott å komme tilbake til de...
De hadde masse folk som stakk innom å de var minst like hyggelig som paret selv.
Jeg er bare så glad for at jeg har bodd litt her og der, for jeg har blitt kjent med så mange
flotte mennesker på min vei. Det er bare så synd at avstanden er for stor.... :(




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)