03 juli 2016

Kleggen


Jeg blir så fortvila.....Det er DET sykt fine været men det er i hopetall av klegg ute.
Vi kan faktisk ikke være ute....å sitte inne da det er så fantastisk fint ute er bare kjipt.
Jeg prøver lese meg til råd her på nett nå å kommet frem til poser med vann kan hjelpe...
Altså fylle en brødpose med vann å henge det opp i sola....

Er det mer som dere vet kan skremme spesiellt kleggen????
Mørke farger tiltrekkes de vissnok av også.....Myggspray hjelper LITE mot klegg
har jeg funnet ut. Så tenker jeg, hvor lenge skal det her vare?
Er det bare noen uker det pågår eller hvordan fungerer denne kleggen?


6 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Putt en mynt i vannet. Det reflekterer lyset enda bedre. Det liker de ikke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal prøve meg på det, noe må gjøres ellers ødelegger jo de dyrene hele dagene her. Takk for tips. Den gassflaska er det slike til 4-5000 du setter ut?

      Slett
  3. Myggfellle med fluepapir fra Felleskjøpet på gassflaska!
    Anne-Grethe

    SvarSlett
  4. He he! 2 Anne-Grethe som kommenterer�� Betalte 4000 på Obs Bygg i forrige uke. I løpet av gårsdagen var fluepapiret fullt (æsj) av klegg! Fellla tiltrekker dem og de går på papiret. Dette er på hytta på Senja og der er det ikke værende i kleggtida, som e innmari lang! I går kom det en tulling no og da og det var det��

    SvarSlett
  5. Kommentarene kommer ikke frem�� Myggfellle til 4000 ja. Fanga et fluepapir fullt på lørdag��

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)