29 juni 2016

Ymse


Her på gården blomstrer det. Jeg er jo så fornøyd da jeg ser at frøene jeg sådde
kommer opp, vokser og at jeg i tilegg får blomster på de er jo bare fantastisk!
Jeg har draget på Petunia, de får jeg til, men har lært meg å potte om tidligere
slik at de ikke blir så lang men heller mer frodige i bunn.
Å begynne med hage er prøv og feil.


Jeg har begtynnt tilvenning av utendørstrasking for hønene. 
Det gjenstår å se hva pus gjør da han ser de løs, jeg håper for guds skyld at
han har vett til å la være å forstå at de er en del av "the family" liksom.
Det var i allefall superbehagelig for øyet mitt å ligge i hengekøya å se på 
hønene som traska rundt her...Jeg følte der og da at jeg bare mangla ett 
"lev landlig" og ett juiceglass med sugerør på siden så hadde det vært
som tatt ut fra ett magasin. 


Den her er bare artig..dårlig bilde men jeg får vel frem hva jeg mener.
Dette er en silkehøne med en sinnsyk sveis :)
På vei til festen på lørdag tok hele bygda buss, så ble det spørsmål der om hva hønene
mine heter...så det fant vi på etterhvert som bussen gikk så ble det en skål for hver høne.
Vi kom frem til at 2 skulle hete Hårat og Jævelig :) 
Ei som spurte hvordan de så ut så skulle jeg beskrive de å hun bare "Hårat og Jævelig"


YES!
Jeg tok ett par frø fra en chilli å stappa i ei krukke å se på den nå?
Ikke bare er den grønn og skjønn MEN jeg begynner å få chilli på den også!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)