14 juni 2016

The road to the rocks


Det er lenge siden jeg har vært syk men dette her er langvarig....
Nå har det pågått en hel uke. Men jeg får bare være glad for at jeg er oppegående syk.
Dvs at jeg ikke er så pjusk at jeg ligger, jeg er som før men ser bare forferdelig ut :)

Ute bare høljer det ned, nonstop. Jeg tenker på de stakkars blomstrene mine jeg...
Skal de dø nå pga så mye nedbør og kulde? Det ville vært utrolig surt for mange 
stauder jeg har satt i beddet har det vært liv i. Men ok, skulle det skje er det ikke verdens undergang.
Men en ting liker jeg med regn, det er når det er litt varme i lufta og når det regner.
Å duften som kommer da og etterpå, den er bare nydelig.
Så elsker jeg å sove til at regn ramler på blekktaket her....en behagelig lyd
selv om den høres godt. Den kan jeg huske siden jeg var unge.
Noe av det beste jeg viste som lita var å ligge og høre på akkurat det.
Å her ligger jeg, 35 år etterpå, å hører på de samme lydene på samme sted....

Nå har jeg lært opp hønene til at de kommer ut da jeg roper på de :)
Ikke alle kommer ut men 3 av de, de andre er for feige enda, desverre.
Men en dag håper jeg nyskjerrigheten tar over og at de bare beiner ut alle da
de hører meg rope på de. 


2 kommentarer:

  1. Ja,det er ikke mye sommervær her i nord å skryter over.
    Så kjedelig at du er syk.
    Har også vært syk,i godt over en uke. Hoster som bare det enda,så man blir liksom gående å hangle hele tiden.
    Håper det slipper snart for både deg og meg.
    Ha en fin tirsdag.
    Klem Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja en uke har det holdt på her også, hoster og nyser å hangler. Men er jo ikke rart man blir syk i dette været, kaldt og vind osv. Men går jo over :) Jeg har troen på en KNALL sommer jeg, vi har noe bra i vente... (tror jeg)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)