07 juni 2016

Skam


Her i nord har det vært bare drittvær, å da mener jeg drittvær. Iskaldt, nysnø i fjellene
å jeg har fyrt i ovn å egentlig holdt meg hjemme og inne.

Jeg prøver å bruke tiden på å tenke. Er det noe jeg er jævelig god på så er det akkurat det.
Tidvis fordrar jeg ikke å tenke men denne gangen tror jeg det er lurt av meg.
Stoppe litt opp og virkelig tenke!
Det er viktige ting å tenke på, samt valg å ta å da må det bli rett. 
Å bo i en liten bygd innebærer også mye prat. Så mye prat at jeg blir regelrett dårlig og kvalm.
Jeg ønsker ikke å være en del av det på noen måte. 
Det er faktisk feigt å prate bak ryggen på folk eller tro ting. Tro kan vi gjøre i kirken.
Ergo har jeg holdt meg litt for meg sjøl å jeg stoler ikke lengre på noen.
Det er synd at det skal være slik, men jeg vet i allefall at jeg stoler på meg selv.
Jeg blir trist også fordi mange ting er så urettferdig. Liker ikke urettferdighet jeg.
Det er mye jeg ikke fortjener men som jeg må sitte og ta i mot. 
Men jeg skal bite det i meg jeg. Jeg vippes ikke av pinnen.

Jeg må bare fortsette på min misjon her på gården og leve mitt liv som jeg ønsker å gjøre,
ordne, fikse, lage min verden rundt meg selv og ha det hyggelig her.
Jeg er på rett vei i allefall å jeg syns selv jeg har kommet langt. 
Det er ikke alle som ønsker jeg skal lykkes med det, men det gjør jeg uansett!
Folk som ikke evner å unne andre godt og vel, det sier mer om de enn om meg.
Jeg anser dette som lærdom og erfaring, det er jo ingenting annet enn det.
Jeg kan ikke gå innpå noen av disse tingene her, det er ikke så nøye heller....

Iom at alle prater om SKAM så mått jeg se sesong 1 & 2 så nå er jeg totally up to date.
Det værste er at jeg kan kjenne meg selv igjen i det her sammensuriet...


Jeg har begynnt servere restemat, ser jo ikke så delikat ut men jeg tror for hønene
er dette rêne delikatessen. Jeg fant ett gammelt serveringsbrett så jeg fungerer som hønekelner
føler jeg selv da jeg kommer bærende inn med dette avlange serveringsfatet.
Den ene høna var litt rar i går så jeg skal følge med den :(


Jeg fant noen gamle kakeformer som jeg prøver å berge.
Noen gikk desverre i søppla mens jeg redda mesteparten.
Fine å ta telys i også :)


Det har kommet blomster på flere av frøene jeg har sådd, det er jo litt artig 
at man ser det blir noe av det som var ingenting. Men klart, skal dette drittværet fortsette
stort lengre vil vel alt av planter jeg faktisk har fått til rett og slett bare dø.
Jeg er en jævel på petunia har jeg erfart. Så neste år vil det florere av den her :)
Selv holder jeg på å pådra meg influensa, jeg er ikke i form, men er ikke rart
man får det, fra +28 til +4 liksom.

(evighetsblomster)


Jeg lengter tilbake til dager som dette...å de kommer...

4 kommentarer:

  1. Dette greier du Gjertrud 😄
    Hadde bare folk kunna feid for sin egen dør og slutta å bry sæ med andre.
    Ha en fin dag videre .
    Klem fra gunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Nja men noen må jo rakke ned på andre for å få fokuset vekk fra seg sjøl....Ingen er bedre enn noen andre tenker jeg. Å måtte hevde seg selv ved å tråkke på andre....?

      Slett
  2. Heier på deg !!!
    IKKE la deg knuse av smålige mennesker.Kun den som har skoen på vet hvor den trykker. Du har virkelig stått på og jobbet for å komme der du er nå. All respekt til deg. Ser frem til å følge deg videre.
    Sender varme tanker nordover til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nemlig. Det står mer respekt av de som spør, for jeg gir svar. Ja jeg har stått på å det akter jeg å fortsette med.

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)