23 juni 2016

Nye veier i livet


Jeg tenker på hvor håpløst alt var for 1-2 år tilbake siden.
Det var helt forferdelig. Det er nesten sånn at jeg ikke vil tenke på det mer.
Det gjør bare vondt å det beste er å se fremover.
Jeg flyttet fra det jeg kjente til, forlot ting bak meg...
Jeg flyttet fra den urbane tilværelsen og opp hit til skogen der ingen skulle tru at nokon kunne bu.
Jeg ante ikke hvor jeg skulle ta veien. Hvor hørte jeg til?
Jeg viste bare at gården måtte berges, den jeg elsket over alt på jord.
Her følte jeg meg hjemme. Gården her er meg....jeg trenger den og den trenger meg.
Det var en kamp å klare kjøpe den. Jeg hadde gjeld til langt oppetter ørene fra lang tid tilbake, 
men jeg tenkte jeg skal aldri gi opp gården, ikke før jeg blir kastet ut :)
Det var blod svette og tårer, jeg fikk betalt tilbake all gjeld, jeg fikk lån til å kjøpe
mitt eldorado, jeg opplevde mye trist innimellom men jeg holdt meg oppe.
Livet så både mørkt og lyst ut. 

Så skjedde det diverse andre triste saker også som gjorde meg egentlig bare trist.
Jeg tenkte bare har det ingen ende? Hva har jeg gjort for å fortjene alt det?
Det værste var vel å bli behandlet dårlig av visse personer, men ikke bare det,
å havne i en bilulykke hvor du får trykket inn hvor sårbart livet egentlig er...Det var tungt.
Det gav meg en real smekk i trynet. 
Å stå med 2 døde mennesker gjorde meg bare enda mer bevisst på at
livet er viktig å leve mens jeg har det. Du vet aldri når ting tar slutt.
Det var da jeg våknet. 

Det var noen runder der hvor jeg hadde lyst å slenge inn håndkleet å bare gi opp,
men som regel, dagen etter så stod jeg oppreist igjen å tenkte ALDRI!
Jeg kunne bare stå i speilet på badet å tenke DU GIR IKKE OPP.
Ingen skal si i ettertid at du ikke forsøkte. Så jeg peppra meg sjøl med tusen
positive tanker å ergo har det gått så mye bedre.
Jeg bare håpa på at ting skulle ordne seg etterhvert som veien min gikk seg til.
Jeg måtte begynne livet mitt på nytt.

Vet dere, det har jeg klart. 
Jeg eier verdens fineste plass og jeg er gjeldsfri.
Vel jeg har ett lite huslån men det er alt.
Det gjør meg lykkelig å se lille William løpe rundt på plenen her i friheten,
se på hønene som tusler rundt...høre på bekken som suser og småfuglene kvittrer.
DET er ren lykke.

Når energien kom tilbake her etter jul begynnte jeg å søke på jobber uten å få noe. 
Det er ikke mange jobber her heller, det er ingen direkte stor plass dette her.
Jeg brukte den tiden jeg har sittet her som egenhealing, å det har fungert. 
Så her i går ble jeg tilbydd en 65% stilling.....
Jeg tok en sjefsavgjørelse å sa nei fordi jeg må ha 100% skal jeg leve med mine drømmer. 

Som takk for at jeg sa nei til det, ringte samme mennesket
til meg i dag å tilbydde meg 100% fast jobb!!!!
Jeg har fått meg fast jobb folkens i området her hvor jeg bor.
Jeg har fått meg lån til å kjøpe meg ny bil....
Jeg skal ha meg 4hjulstrekker som skal klare med gårdsveien og vinterværet.

Så er det noen der ute som tenker at det ser sort ut, vel....ting ordner seg.
Man skal aldri gi opp. Jeg kan ikke skrive alt her som jeg har klart og alt som har skjedd,
men det er mye. Det er helt sykt å sitte her å tenke tilbake på.
Har jeg virkelig klart alt dette? Det er takket være at jeg har tro på meg selv
i det jeg gjør, jeg har tro på mine drømmer og de skal settes ut i live.

Jeg drømte som liten om å bo på gård å her er jeg....å ting rundt ordner seg.
Drømmen min tar form takket være min stanhaftighet og pågangsmot.

Jeg har lenge sagt det må vente noe bra i andre enden...jeg hadde rett!


5 kommentarer:

  1. Åh så glad æ blei Gjertrud 😄
    Gratulerer med både jobb og ny bil. Du fortjener det virkelig😄
    Stor klem fra Gunn

    SvarSlett
    Svar
    1. JA! Om jeg skal si det sjøl så JA det fortjente jeg. Nå går det bare ei vei....Gleder meg til å begynne i jobb og gleder meg til å kjøre annen bil :)

      Slett
  2. Lykke til med jobb og bil�� Elske den rett frem og ærlige blogginga di����
    Anne-Grethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg tenker man kommer lengst med å være ærlig. Jeg kaller en spade for en spade. Det er meg, på godt og vondt :)

      Slett
  3. Så bra alt har ordnet seg for deg. Lykke til :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)