08 juni 2016

Høna liker meg


Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe.
Er det noen der ute i verden som er skikkelig glad i meg, å da mener jeg sånn langt
inni hjerterota så er det denne høna. Maranhøna mi eller Volvo 240 som Caroline sier...
Den blir helt gærn bare den ser meg å klarer ikke vente til jeg kommer helt inn...den flyr mot meg
å hopper på meg å legger seg ned til å sove....
Men det er jo greit å vite at den liker meg da....


Jeg har vært ute i fjøset å saget litt mer og styrt litt. 
Jeg holder på å lage meg nattbord av fjøsgulvet også.
Det er ett sånt drittvær ute at det er greit å ha noe å holde på med inne.
Driver å Maler noen greier også :)

Denne Sultanhanen her er også litt sånn glad i meg.
Den stirrer på meg som den ser tvers gjennom meg....på grensen til ekkelt.
Størrelsen på den kommer ikke helt frem her men den er stor...å enda er den bare barnet...
Så har jeg en "appelsinunge" som også liker meg. 
Jeg kaller den appelsinunge for da jeg fikk den hadde den nærmest vært oppi
en appelsin, å da det er slike tynne fjær som silkehønene har, så fester det seg for å si det sånn.
Den var klisjete og så ut som ett vandrende matfat for de andre.....
Men nå er den fin i fjærene...får ta bilde av den en dag...appelsinungen min


Jeg hadde p.a.n.i.k.k her i dag skal dere tro. I går oppdaget jeg at dekkene bak på bilen
er så slitt at den ikke er kjørbar. Jeg trodde jeg hadde punktert å måtte stoppe bilen.
Gikk ut å så å fant ut at begge bakdekkene er kaputt. Ringte dekkbutikken min omgående
i dag å sa jeg måtte få time å legge på de 2 dekkene jeg hadde bestillt fra før.
Å det var ikke gjort.....å de kunne ikke få fikset det før fredags ettermiddag...
IK og skrik. Det går ikke. Jeg skal i bryllup fredag å ta bilder....
Jeg tror panikken kunne høres gjennom hele telefonnettet...
Så en budbil med dekk fra Tromsø og opp hit blir nå sendt sånn at bilen skal være
klar til i morgen ettermiddag. Ære være sier jeg bare. Så nå er den levert å jeg
sitter her i skogen med hønene mine og fjøsgulvene, stucked!
Den mest nervepirrende kjøreturen jeg har hatt i dag. Det gikk i 50 km all the way.
At det går an at det blir så brått og plutselig slitt? På dagen nesten...helt sykt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)