13 mai 2016

Våren er her


Det er så hærlig at det er vår...tanken på at det snart er sommer...sukk...
Dagen i dag har bare gått så fort....Men sånn er det vel da jeg står på her
fra morgen til kveld. Plutselig er det bare kveld...
Men jeg får jo gjort en masse ting. 
Arbeidshanskene har hatt fart på seg de siste dagene i allefall...
Dagens oppgave var å ta alle blekktakplatene som de har brukt til ved her,
samle de sammen å legge de bak fjøset. Det var nok plater til en hel byggning...
Jeg pleier å sette meg noen mål for dagene her, alt avhenger jo av været,
men stort sett er jeg ute konstant fra morgen til kveld.


Her er kaffehjørnet mitt, jeg sitter så ofte som jeg kan her å slapper av :)
Gyngestolen og bordet fant jeg på låven, fant ut at det var såpass fine ting
at det kan jeg bare ikke la stå der, jeg må heller bruke de så ergo endte det opp der.
Planen er å ha presenning over på skikkelig drittværsdager så det ikke blir ødelagt.
Jeg har så mange minner fra gyngestolen og bordet at det sjanser jeg ikke på.
Etter at huset ble malt er det en sann befrielse å sitte her ute.
Jeg må ta ett strøk til men det får vente til høsten eller til neste vår.
Det er uansett overlevbart.


Syrinbuskene har fått skudd, de er flotte og pus elsker de også.
Det er noe i de buskene som gjør katter passe "dopet" om vi kan si det slik...
De bare digger å henge rundt disse buskene.
Jeg har fått plantet 3 stk humler rundt huset. Syns det er dekorativt.
Jeg får bare håpe at jeg ikke tar knekken på de og at de overlevde flyttinga.
Jeg fikk de av noe slekt så jeg håper de vil trives her hos meg.


Hvor koselig er ikke en god gammeldags fjøslampe?
Det er her inne jeg har hønene, så de har 3 vinduer der hvor de bor, 
lys i taket til mørke kvelder og varmelamper selvsagt hos seg.
Fjøset er heldigvis solid bygget å denne delen er i tømmer.


Verktøyet etter bestefar henger på tømmerveggen i fjøset, de er fine :)
Jeg skal koste veggene, jeg har bare ikke kommet så langt.
Jeg har mye annet å gjøre før jeg tar sånt. Jeg har i allefall rensket hele rommet
å kostet hele gulvet så det der trivelig ut. Gjenstår litt mer rydding så er rommet flott.


Her inne bor hønsene. Etter at jeg flyttet maranen ut, den som var mest kosete,
har den ikke kommet bort til meg. Men i dag da jeg gikk inn å satte meg på
krakken inne hos de, så kom den. Den hoppet opp på meg å var virkelig 
glad for å se meg. Jeg vet ikke hvor mange runder den hoppet opp og ned på meg,
men det føltes helt forferdelig å måtte gå....jeg så bare at den ble trist da jeg forlot...


OMG hvor mye stein jeg har plukket opp de siste dagene....
Istede for å "kaste" de så har jeg samlet de opp i hvert sitt hjørne utenfor fjøset.
Alt dette lå rundt på gårdplassen...å dette er bare en av to dunger.





Jeg har en gammel murtrapp som står igjen etter at vinterhagen ble revet.
Ikke spesiellt fin men her skal jeg ha blomster i sommer for å prøve gjøre den
litt finere enn om den bare står slik den er.
Terakottakrukkene fant jeg i kjelleren, de er det sjel over.



Døren inn til hønene. Hvor koselig er ikke dette håndtaket??
Å du salige tid jeg gleder meg til å ordne og styre her....
Fjøsgulvet ble jo jekket opp og fikset så nå er både jeg og fjøset i vater



Jeg har en diger plen å rake. Jeg holder på å se meg om etter gressklipper nå.
Jeg er usikker på om jeg skal gå for vanlig klipper med oppsamler eller bio klipper.
Kanskje noen der ute har noen tips og råd til meg?
Jeg har ca 2 mål jeg klipper, ergo må jeg i allefall ha en på bensin.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)