11 mai 2016

Natt fra nord


Dere er vel lei gårdspratet mitt men jeg syns bare det er så artig.
Dette bildet tok jeg i går....men i dag har jeg fått ryddet opp i saker og ting.
Det var godt å kunne gi seg, for nå, å bare legge alt dette vekk....
I tilegg så fikk jeg ryddet hele fjøsdelen for søppel. 
Det var bare så godt å vite at huset har fått pleie her....skikkelig stell...
Det trengte så sårt maling...jeg må ta ett strøk til men avventer.

Det jeg håper på nå er at en jobb skal dukke opp, jeg er på leit.
Jeg har 2 søknader inne så jeg krysser fingrene for at det ordner seg.
Jeg er full av pågangsmot og energi og klar for å dele det med en arbeidsplass.
Det var ei som sa at jeg måtte ikke gjøre så mye her at jeg følte jeg var på en arb.plass.
Nei sa jeg, jeg gjør mye, men det føles bare godt, jeg rydder for min egen del.
Har jeg rot rundt meg får jeg kaos i hodet....Jeg rensker opp....
Jeg kaster ingenting av betydning for hjerte og sjel, de tingene står igjen, 
men gammelt skrot må jeg kaste...håper jeg er tilgitt av de der oppe.

Det er mye utenfor husets vegger som må gjøres, det ligger liksom ting
overalt på eiendommen, å dette akter jeg å renske opp i. 
Samle alt til ett digert bål til høsten, eller våren alt ettersom.

For noen få år siden var jeg en urban bydame med puter og pledd i fokus.
I dag er det gårdslivet jeg lever og ånder for. 
Det er litt artig....at ting kan forandre seg så til de grader i voksen alder?
Men akk så hærlig da. Ny vei og ny fremtid å jeg tror det her er rett. Det føles 100% i dag!

Jeg fikk noen avleggere jeg plantet i går ute...håper de overlever, aner ikke
om røttene ble for små...tiden vil vise. 
Det tar vel tid å anlegge en hage, kanskje om 10 år har jeg dreisen på det.
Har alltid ønsket meg hage, jeg elsker blomster. 
Det eneste som er synd er at her i nord må man liksom vente med å sette ut,
vente med å så, vente med ditt og datt pga klimaet....Det savner jeg fra østlandet.
Men alt i alt, jeg er fornøyd, å uansett må det jo bli omså bare EN blomst i år :)
Jeg har sådd mye forskjellig, å mye forskjellig har allerede dødd også...
Men noen står igjen så jeg satser på de......

Da tar denne damen natt, ny dag i morgen med flere tak


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)