24 mai 2016

Hærlige dager


I dag har jeg fått gjort litt fornuftig igjen. 
Jeg fikk plantet blomster på kirkegården, det er viktig å stelle på gravene.
Men jeg fikk ordnet litt her hjemme også.
Ett gammelt melkespann og en melkesil ble det krukke av....
Spannet er merket 48. Denne gården var gård nr 48 i melkehentingen,
da satte de spannene med veien så melkebilen hentet de.
Nesten så jeg lever på feil tid, alt høres så koselig ut fra gamledager....
Jeg tror de hadde mye mindre stress og mer sosialt samvær før i tiden.
Klart arbeidet var tyngre enn i dag men alikevel er det noe som for meg
høres forlokkende ut. Det er ikke noe stress på denne gården,
på en måte så føler jeg at jeg er på en evig hyttetur som aldri tar slutt :)


Den fæle matten skal vekk da jeg får beiset hele trappa.....
Jeg er så usikker hvordan farge jeg skal beise i.....


Så fant jeg en gammel jerngryte å plante i.
Syns det blir sjarmerende jeg...


2 kommentarer:

  1. Så koselig du har det Gjertrud 😄
    Og for en jobb du gjør... Blir skikkelig imponert over alt du har fått til😄
    Klem fra Gunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skulle notert ned alt jeg har gjort å timer...det er ikke lite. MEN så blir det så koselig tilslutt :) Trivsel er alfa og omega. Men det artigste av alt syns jeg er at jeg gjør det her nesten uten å bruke penger. Mye av det i allefall :)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)