18 mai 2016

Har snekra i dag for første gang i mitt liv....


 Jeg føler meg helt "rein" i hodet mitt nå.
I dag tikka det inn en mail fra Målselv Kommune. 
Jeg fikk JA til å slå ned huset hvor det har ligget sand i alle år. Det blir ikke brukt mer.
Det så helt forferdelig ut spør dere meg...
Jeg fikk folk til å hjelpe meg til å meie ned bygget men det oppstod ett problem.
Postkassa!!!
Den hang på dette bygget å hvor i herrens navn skulle jeg ha den? 
Det var bare en ting å gjøre. Springe på låven å se om jeg kunne koke sammen noe....

Jeg fant en gammel potet eller eplekasse....


Som jeg malte hvit...


Så tok jeg en bit som ble til overs fra fjøsgulvet da jeg fikset det og saget i to.





Så saga jeg opp ett stykke tre å spikra fast...


...malte den hvit....


Før jeg tok William sin pensel å prøvde skrive gårdsnavnet....


Så satte jeg på fjøsgulvet som tak...



Her står det i all sin prakt, flire.
Tønna skal jeg ha blomster i da sommeren kommer litt mer her i nord :)


 Først har jeg ryddet opp all søppla som lå der...



Så meia vi ned sandhuset...å så kom stativet på plass :)









4 kommentarer:

  1. Hei :)
    Det ble kjempefint. Jeg er veldig imponert over alt du får til.
    Du er kreativ og dyktig, vær stolt av deg selv :)
    Hilsen Anne Jorunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det :) Jeg føler denne gården trenger det så sårt + at det er artig for meg selv å se hva jeg klarer å bruke av det som er her. Mye var søppel men mye blir fint om man tenker i andre baner :)

      Slett
  2. Hei!
    Du er veldig flink og kreativ.
    Postkassa di var kjempefin !
    Kjekt å se alt du styrer med.
    Hilsen Bjørg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Jo jeg prøver å gjøre det beste ut av hva jeg har å ting som gir mening. Taket på dette stativet skulle vært malt men har ikke hjerte til det iom at det er så mange minner i dette fjøsgulvet. Man tar det man har å ransaker hodet for ideer. Snart skal jeg gå løst på stabburet med hjelp av...egentlig ingen nyinnkjøpte midler...Jeg er rimelig spent sjøl....

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)