17 mai 2016

Gjesterommet er på siste reis


Det har vært litt av en reise på dette gjesterommet mitt.
Jeg har bare BITTELITT småpusk igjen så kan jeg si at jeg er ferdig :)
Da jeg begynnte var det bare helt forferdelig. 
Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har brukt her....men det er mange!
Det rommet der så rett og slett ikke ut. Det var tusen farger, det var slitt,
det var skittent, det var tvers gjennom ekkelt.

Hvor fint er det ikke, alt har jeg funnet på eiendommen, her snakke vi
GJENBRUK!
Jeg har kun kjøpt maling, sengebunn og madrass...alt annet fant jeg :)

...røde skrikende gulv...



Det var så mange farger her at det var til å få panikk av. 


Jeg fant en seng på låven, en grønn slitt egentlig stygg seng som jeg da
selvsagt ser potensialet i å går i gang å pusser opp den sist sommer.
Det gikk noen dager før jeg hadde pusset den ned og malt den til 
jeg så at den begynnte skinne igjen, men verdt hver en time


(huset er malt hvitt siden i fjor)
Her har jeg begge sengene ute som jeg jobber med..... 


Her har jeg begynnt male veggene og taket også, egentlig hele rommet ble malt.
Fra tak til gulv! 
Først skrubba ned i salmiakk!!!!


Jeg fikk malt dørene på begge sider...de så ikke ut...
Innsiden hvit og utsiden i en dus blåfarge


Jeg fløy ut i skogen å fikk snekkra sammen en krans....
Døren ble omgående mye mer lekker...


Jeg pussa ned og malte om den gamle ærverdige sengen.
FOR ETT FUNN folkens, for ett funn....


De 3 settebordene jeg fant på låven ble til nattbord.....
Disse malte jeg i duse farger som skulle gå til resten av rommet.


Sist sommer da jeg ble nesten ferdig kom jeg så her langt.....
FOR en forskjell, omg....det er så trivelig her inne at
jeg får jo lyst til å bytte rom....


I går gikk jeg på låven, jeg tok med meg en stol og ett lite bord....
Jeg hadde maling igjen fra i fjor så jeg gikk i gang....
Da jeg først begynner så er jeg ustoppelig :)
Hva klokka er på døgnet spiller ingen rolle. Da jeg kommer på en ide
så smeller jeg til å bare la det smelle. 




Jeg liker lyslenker å denne passer jo fint nå til sommeren 



Nattbordene ble slik :)


Siden jeg bor i furuskogen så er det jo fint med litt sånt rundt senga...


Å her har bordet og stolen fått nytt liv. Berga fra fjøset og tatt inn i varmen.
Rommet er nesten ferdig å jeg kan egentlig bare gå inn der å få sjelefred.
Bordet malte jeg hvitt mens den brune slitte stolen hadde så grei farge
og kul patina at jeg kun vaska den og satte den på plass.
Det gjør ingenting at en ting bryter litt i rommet her, bare sjarmerende det.


4 kommentarer:

  1. Så fint!
    flink du er .
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. For en forandrig ! Det er så inspirerende å se alt du får til. Artig at du klarer å få det så fint med enkle midler, bruke ting du allerde har. Alle kan dekorer fine rom ved å kjøpe alt nytt, men det er helt uintressant. Mye artigere med kreative personer som deg, som lager gull av gråstein. Misunner deg energien da. Også hønsehuset da, herlig å se hvor godt du steller med alle du har i din varetekt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia :) Ja det er det jeg også syns er så artig, jeg prøver å "dra det" lengst mulig for å se hvor mye jeg får gjort med å bruke minst mulig penger, å se an hva jeg har. Ikke engang spiker har jeg kjøpt, fant noen fra 50-60 tallet :) Så syns jeg jo at å blande gammelt og nytt er litt artig, å uansett det skal litt penger til for å kjøpe bare nytt å det kan ikke jeg holde på med nå. Så er det himla artig da jeg føler jeg har fått til noe av ingen middler, som dagens postkassestativ f.eks...Eller det gjesterommet hvor alt er gjenbruk....Hønsehuset blir spennende, for der skal jeg etter planen gå løs til neste uke. Da skal det falleferdige stabburet få en makeover, å den koster meg...kr 0 :) To be continued

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)