09 mai 2016

Energibunt


Det er de som lurer på hvordan jeg orker å gjøre så mye...
Jeg har egentlig ikke hatt noe fasit selv før ei sa det til meg.
Dette har ikke kommet enkelt til deg + at du har slik stor kjærlighet til denne gården,
at jeg lettere bare får energi.

Det er faktisk fullt mulig å "pusse opp" uten ekstra penger også....
Folk foreslår jo dyre løsninger men jeg bruker ikke noe særlig på dette.
Det er mulig å få det ok uten å rane seg selv faktisk bare man ser muligheter.
Jeg har seriøst vridd hodet mitt noen ganger her å klart få ting i boks.
Gjenbruk, enkle løsninger, se hva man har og om det kan brukes til andre ting,
bytte ting mot ting man trenger, selge det man ikke har bruk for....
Der har jeg faktisk vært flink, om jeg skal si det sjøl!

Dessuten har jeg sittet lenge å sett på ting som skulle blitt gjort uten å kunne gjøre de,
å nå som jeg omsider kan bare kjøre på, vel, da kjører jeg på!
Jeg er heller ikke redd for å ta i ett tak. Jo mer jeg gjør, jo mer øker trivselen :)

Det var litt artig i dag, turfolk som gikk forbi her stoppet opp mens
vi var ute og jobba. De syns det var blitt så fint her...
Det er hyggelig å høre, og ikke minst godt å høre.

Jeg er ett menneske å skal jeg ha noe gjort, må jeg jo trø til selv...
Det er noen ganger jeg skulle ønske det var en til her, men jeg har funnet ut at 
jeg klarer meg jo egentlig selv, stort sett. Av og til har jeg bedt om hjelp, men det er mere
at man må være 2 for å løfte noe jeg faktisk ikke har sjans til alene.
Resten klarer jeg jo selv. Å det som er så artig for meg er jo at da jeg står på her på gården,
så ser jeg jo resultater nokså fort selv. Kanskje ikke andre helt ser alle småting men det gjør jeg.
De store tingene legger folk merke til, som at ting skifter farge....Men alle de små små ting
som man faktisk gjør, de koser jeg meg over også. 
Det vil ta meg ÅR å ordne opp her, eller få det slik jeg ser det for meg, å jeg har begynnt.
Jeg er på rett vei på alle måter.

Dårlige bilder tatt i halvmørtna på natta.... :)


Siden jeg venter på litt hjelp med stabburet så fant jeg ut at hønene kan ikke ha
det så trangt som de har det i dag. Ergo gikk jeg ut i 23 tiden i går kveld å snekkra sammen
ett lite sted på 170x205 som de kan være i mens vi venter på noe enda bedre.
Jeg skal hente 3 silkehøner på tirsdagen så da blir de 6 søte små :)
Jeg må få tak i en varmelampe også + sand de kan "bade" i.
Her skal jeg ordne og rydde frem til da slik at det blir litt mer trivelig å gå inn her.
Selve fjøsdelen er utrolig hyggelig. Bare jeg får kosta opp skitt og kasta søppelet som 
står igjen og fiksa litt, blir det her ett trivelig rom både for høner og mennesker.
Jeg har planer om ett stort hengerlass til fyllinga i løpet av kort tid.
Vel ikke bare en runde, må nok m.a.n.g.e runder her. Dette vil kanskje ta meg år....


Jeg må le litt, gardinene har hengt oppe så lenge jeg kan huske, ergo tror jeg i allefall
de har hunget der i allefall siden 1975.....
Jeg tror nok jeg blir å rive de ned i løpet av dagen......på høy tid.....Jeg skal renske opp
hele rommet, 90% er rydda og kasta eller tatt vare på men det gjenstår
noen få ting nå som jeg skal ta tak i. Det var nærmest litt godt å få litt sponlukt i nesen.
Nå kan jeg si at "jeg skal ut i fjøset å stelle med dyrene"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)