28 mai 2016

Blomster og mais


 I dag har vi +25 her så det er bikini og shorts for alle penga!
Men jeg har jo fått gjort noe fornuftig i dag også.
Jeg har planta på mine besteforeldres grav og vanna der.
Synes stemor er nokså fine på graver, enkelt og fint.
Egentlig litt dramatisk å se sitt eget navn på ei gravstøtte....
Jeg er oppkalt etter begge to.


Så har jeg fått en eller annen slyngplante i tønna med krysset mitt....
Den vil forhåpentligvis vokse litt og spre seg litt utover, hvis ikke så flytter jeg
den litt og sper på med noko attåt :)
Det her ble jo tusen ganger bedre enn alt rotet som var der og
det stygge gule huset.....Godt å få renska og rydda, samt kasta!


Så har jeg vært i skogen, vært og vært, jeg ER jo i skogen...
å samla kvister til hønserampa. Jeg mangler noen få men det skal jeg fikse.
Jeg borra rett og slett hull og satte de fast med jerntråd som jeg festa bak.
Jeg har forsøkt å lokke de ut med "maislokk" nå.
Det vil si at man står og rister og skrangler med en boks mais så de skjønner
at nå er det noe godt på gang, så la jeg noen nedover stigen.


Det var 2 av 8 som bet på å gikk på "limpinnen"
Pus sitter her og venter på flere....


Disse to, tok mot til seg å kom ned og ut i finværet.
En Maran og en Dverg Kochin.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)