12 april 2016

Hva skulle jeg gjort uten ost?


Jeg har sagt det før å jeg sier det igjen.
Er det noe jeg ikke klarer meg uten i kjøleskapet er det ost og egg (og melk)
Seriøst, hvor mye kan ikke ost brukes på? Det meste av grattenger, på skiva, som snacks...
De gangene jeg ikke aner hva jeg skal lage eller at jeg ikke har lyst på noe,
så blir det alltid en omelett. Går aldri lei omelett, men er avhengig av å ha ost i hus
skal man lage det. 

Nå varierer jeg veldig på hva jeg har oppi, men det som er så fint er at omså du ikke har noen 
ting å ha i, holder det med egg så lenge du har ost. Men som regel finnes det jo noe i skapene.

En oppskrift jeg bruker ofte er:
3 egg
1 snert vann
Salt & pepper
Gressløk
Løk/Vårløk/Purreløk
Picnicskinke/Bacon/Pølse
Sopp
Basilikum
Mais
Å en dunge ost på toppen

Stekes på svak varme så det ikke blir brendt for det er ikke noe godt.
Det kan være lurt å legge ett lokk over stekepannen.

Men ost på skiva er også godt, spiser det for det meste, å jeg er glad i forskjellige varianter.
Ost er jo godt som snacks også. Ost, kjeks og druer....mmmm
En kveld satt jeg og spiste ost og tomat, bare det.....men det er godt :)

Jeg ser at Tine nå har kommet ut med 2 nye oster, å de må jeg selvsagt prøve.




   


(sponset)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)