23 april 2016

Gården er i dag åpnet


 Da har vi fått oss høner :)
3 stk var ferdige nå så venter vi på 4 til + en kalkunbaby.
Kalkun skal holde rovdyr borte så det må jeg ha, pluss at de er litt artige :)
De er jo nokså store men artig med noe som skiller seg litt ut.
På en gård må det være dyr, å høner er ikke dyrt å ha.
Det er en fin fin hobby, det er jeg sikker på, så gir det mye glede til både
oss voksne og barn. Planen er å ha de løs gående på tunet her på sommerene.
Jeg må se an om jeg må ha hønsenetting eller om det går etter planen.
Om litt er jeg selvforsynt med egg, å lille William gleder seg til å sanke egg :)
Stabburet skal bli hønsenes hjem å da de har blitt større skal de flytte ut.
Frem til da så bor de på badet hvor det er godt og varmt.
Litt mobilbilder fra dagen i dag, vi har opplevd mye men dette er litt av dagen :)

Mens han holdt den her så sa han
" Vi ska bli goe vænna "





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)