31 mars 2016

Tid for grøfting


Det har tint noe helt vanvittig de siste dagene. 
Vi har vært oppi +14 på dagtid her så snøen, ja den forsvinner, å glad er jeg for det.
På plattingen har jeg selvsagt måkket unna etterhvert slik at den er helt
tom for snø akkurat nå, å deilig er det. Da går det an å sette noen utemøbler der. JUHUU!
Jeg er i vårmodus å jeg liker tanken på at det går mot sommer.
Slippe store vinterjakker....blir bra å bare hive på seg litt lettere klær,
slippe å tenke på at det er -35, må på butikk, starter bilen?
Du vet liksom at når du går ut den døra her så fryser du liksom ikke ihjel.


Men det er ett gjørmehav her uten like....å selvsagt røk grøfteredskapet mitt i går
mens jeg jobba ute...så jeg må dra å finne ett nytt redskap som vil forenkle jobben for meg.
Ikke at det er en enkel jobb for man må holde grøftene man graver ved like.
Jeg er gjerne ute flere turer pr dag for å sørge for at vannet renner dit det skal.
Men jeg liker utearbeid...jeg liker ikke hvordan gården ser ut på våren,
men jeg liker faktisk jobben den medfører. Rake og ordne, grøfte og rydde....
Gården er finest midt på sommeren, så vinter så høst, så kommer våren tilslutt...
Jeg klarer nesten ikke vente til å male huset og få blomster utenfor igjen.
Huset skal få en farge det opprinnelig har hatt å det skal skinne inntil den store oppussinga kommer.
Mens jeg venter på den gjør jeg det overlevbart og trivelig, jeg er avhengig av trivsel,
å mye kan man gjøre for en billig penge. 

Penger eller ting gjør meg ikke lykkelig.
Jeg har funnet min innvendige lykke her på gården som jeg elsker over alt på jord. 
Jeg har en indre fred og ro, det kan ikke bli bedre :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)