09 mars 2016

Nok en dag over


Dagene bare flyr avsted. Tiden går fort.
Jeg tror det gjelder å gripe fatt i hver dag, leve litt mer som 
"det skulle være den siste".
Vi tar ting litt forgitt tror jeg.
Jeg kom over en blogg her en dag hvor det var ei dame som hadde 1 år igjen å leve.
Det slo meg da jeg leste hennes ord.

Etter hun viste at hun hadde maks 1 år igjen å leve så smakte faktisk
brødskiva MYE bedre enn før. Bare osten var himmelsk.
Alle farger ute og inne ble forsterket, å alle blomstrene ble finere enn før.

Jeg føler for å leve litt mer slik, så i dag da jeg var ute å gikk så følte jeg
faktisk at jeg satte pris på de tingene vi omgir oss med.
Ting man tar forgitt...

-Ingenting varer evig-






3 kommentarer:

  1. Hei
    Havnet tilfeldig innpå denne bloggen å begynte å lese litt.
    Virker som personen bak denne har svingninger på opp og nedturer, å skriver en hel del om det.
    Livet består nok av både opp og nedturer for alle, men oppturene og positiv tankegang burde absolutt dominere det.
    Jeg er selv grunder å driver egen bedrift med 11-12ansatte å startet med 2tomme hender først på 2000tallet å lagt stein for stein...... å enda flere skal legges.,
    Mener at har man stå på vilje å drømmer så handler man først å etterpå forteller man, å ikke fortelle først å så kansje blir det ikke noe..........
    Kjempeviktig å bruke energien å fokus på å utvikle ideen sin istedenfor på andre ting som stjeler både energi og fokus.

    SvarSlett
  2. Vet ikke hva som skjedde men var ikke ferdig å skrive.
    En god innovativ ide skapes ikke av andre for så å fortelles til andre, da har man ikke den store entusiasmen som skal til for å drive frem å få den virkeliggjort. Den må man på en måte klekke ut sjøl å få den store troa på sin ide å ha en ståpåvilje der man ikke vingler frem å tilbake men jobber målrettet å om man må så oppsøker man proffesjonell hjelp.
    En ide andre gir er ikke god nok for at den som gir den har klokketro på den, men heller at vedkommende bare foreslår den for andre.
    En egenutviklet ide blir på en måte et hjertebarn man har så god tro på at man gjør alt for å få den virkeliggjort å ofrer det meste av tid å energi på i en lang periode, ingenting kommer av seg selv.
    Kun stor egen innsats og entusiasme som smitter over på andre som gir resultater, å da må man være positiv og entusiastisk som smitter over på andre.
    Man kan aldri gi negative tanker rom, dem må fortrenges..

    Lykke til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror livene til de fleste svinger, er nok bare jeg som setter ord på det å kaller en spade for å spade. Har jeg en dårlig dag sier jeg det, for det er lov. Det gjør meg ingenting å dele mange av mine tanker om hva jeg har lyst til med både venner, blogg og det som er. Med å lufte tanker kan folk komme med andre ideer jeg ikke har tenkt på. Flere hoder tenker som regel bedre enn ett. Folk kan komme til meg med ideer som ikke passer meg og mitt liv men jeg syns uansett det er gøy da andre også ser løsninger og ting, syns det er fint jeg :)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)