05 mars 2016

Minner


Å hjelpes. I løpet av de siste dagene har jeg blitt nedlesset i minner.
Nesten så jeg lurer på om det er en mening bak det iom at det bare ramler ned?
Først var det å møte 2 gamle venner i Oslo hvor man bare mimrer tilbake i tid...
Den ene ble det gåtur samt kafetur med mens den andre ble med på Kielferga.
Mens jeg sitter i Oslo får jeg også mld fra min gamle sjef der nede som har så lyst
til å treffe meg men det gikk ikke pga klokkeslett og tidspress.
Flotte mennsker alle tre som jeg har hatt mange artige og koselige stunder med.
Så fant jeg en minnepenn med en video som bare fikk løsna tårekanalene nå i kveld.
En video med 2 mennesker jeg var så uendelig glad i som er borte nå...
MEN som jeg aldri fikk fortalt hvor mye de betydde for meg. Jeg gremmes.

Så kontakter 3 gamle venner meg på nytt nå i kveld å vil møtes.
Jenter jeg ikke har sett på snart 25 år!!!
Det må vi få til....
Så er det å finne sanger som minner meg om denne tiden...drømme seg tilbake.
Jeg har tenkt på alt koselig som har skjedd for mange mange år siden...
Nesten godt å rømme tilbake i tid nå i kveld.

Jeg skulle ønske det var like koselig rundt meg nå som den gang.
Det er så fortiden henter meg inn på en dag hvor jeg virkelig trenger gode minner.
I dag har jeg ikke hatt helt dagen. Jeg har noen slike dager som dette å jeg fordrar de ikke.
Jeg er så skuffet over enkelte individer. Hvorfor skal vi hele tiden være så slemme
mot hverandre, å ikke ville hverandre vel? 
Jeg satt her og tenkte på de som er døde som jeg gjerne skulle sagt mange fine ting til.
Er det sånn at da de du sprer dritt om, da de dør, vil du da sitte og angre på
alt det stygge du sa? Da er det nemligen forsent.
Jeg syns vi mennesker skal bruke tiden vi har på denne jorden jeg, til å være snille
mot hverandre, ikke snakke dritt og ha ett hat....tråkke andre ned for å komme ovenpå selv..
Slutte å LURE andre for å oppnå noe selv. Det er regelrett stygt gjort.
Jeg nekter å være en del av dette...
Folk behandler andre uten verdighet eller respekt, null empati og jeg tenker at
vi mennesker har blitt nokså kald og ego. Det var ikke slik før.
Nå driter folk i om de sårer andre. Jo mer de sårer jo mer koser de seg.
Du har også voksne folk som TROR ting...de VET ikke, de bare TROR, 
så lager de de VÆRSTE historiene ut av noe de tror mens andre må sitte som
ei målskive fordi voksne mennesker er for feige til å gå til den det gjelder å spørre.

Så har du de som TROR og straffer deg ut fra troen...ikke etter fakta.
De som føler seg mer vel med hat, baksnakk og sverting, vel bekomme.
Det sier mer om de...
Vi snakker om at barn mobber, jeg tror vi voksne skal gå litt i oss selv!



Det er en lykke i livet som ikke vendes til lede: Det at du gleder en annen det er den eneste glede Det er en sorg i verden som ingen tårer kan lette: Den at det var forsent da du skjønte dette Ingen kan resten av tiden stå ved en grav og klage Døgnet har mange timer året har mange dage
❤️



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)