06 mars 2016

Ei fjær blir til 10 høns!


Det har vært mye snakk i den senere tid om den berømte fjæra som blir til 10 høns.
Vel vel men nå har det seg slik at jeg faktisk har lyst på TI høns!
Så får de andre bare snakke om fjær så mye de ønsker :)

Jeg driver å tenker her hvordan jeg skal gjøre det.
Jeg tenker som så, jeg bor på en gård, jeg har stabbur og fjøs, jeg har så mange
mål her at det er skummelt, men har jeg noen dyr? Jo altså har jo katt, men jeg tenker
på dyr som er i fjøs eller uthus, NEI. Det hører jo absolutt hjemme på en gård.
Jeg er inne på tanken nå om å isolere stabburet mitt å så ha diverse høns.
Ei jeg kjenner driver med dette å jeg har lyst på ett par av hver sort.
Det eneste jeg må gjøre for å få til dette er å først kle stabburet med glava
så lage nye vegger og kanskje ett nytt gulv.....Dette må jeg da klare å få til!


Araucana


 Brahma


Dverg Cohin


Silkehøner


Kamphøns



Her er det berømte stabburet jeg kan ha som hønsehus.
Det er ikke strøm der men jeg kan ha en skjøteledning fra huset og bort
for å gi de varme og lys. Dette her er jo en fantastisk ide...
"Gjertrud & hønene på tunet"
Dessuten tror jeg bestemt på at det er bra for barn å vokse opp med dyr rundt seg.
Jeg tror William hadde ville syntes dette var morsomt. Mulig pus også hadde blitt
litt interessert om han så dette, så jeg måtte nok hatt en inngjæring rundt stabburet
skulle de fått gå i fred. Selvsagt også med tanke på rovdyr. Rev, Ørn, Gaupe og Jerv.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)