07 mars 2016

Beste hesten


Ett av de fineste øyeblikkene jeg har hatt i mitt liv var som følger:
Gullvar, han var verdens beste hest som jeg forgudet, 
vi to hadde mye morro sammen tidlig på 90 tallet. 
Han var en av hestene forresten som kjørte Kongen og Dronningen under
åpningssermonien under OL på Lillehammer :)

Sommeren 2012 kjørte jeg på fototur fra Tromsø til Målselva, jeg havna nede på øra......
Når jeg ser samme hesten SÅ mange år etterpå, bare komme mot meg, ble jeg altså helt på gråten! 
Det var bare noen vakre øyeblikk og en fin gjensynsglede.....Det er sånt du bare opplever på film. 
Jeg trodde hesten var borte for lenge siden, men her kom han bare gående mot meg.....
Gullvar døde året etter bildet til høyre ble tatt, men jeg er bare SÅ glad
for at jeg rakk å se han igjen, en fantastisk skapning, vakker og snill.
Jeg lurer på hva han tenkte da jeg stod der....om han husket meg.
Jeg velger å tro det, for dyr vet og tenker mer enn hva vi tror og aner.


2 kommentarer:

  1. Herremin,Gjertrud........noe så fint,å oppleve...jeg måtte tørke en tåre nå :) Herlig historie ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er sånn fint og trist samtidig det her. Hesten fra jeg var "barn" bare dukker opp da jeg er nesten 40 år.... Nesten så jeg ikke trodde hva jeg så. Uansett, en flott historie :)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)