26 februar 2016

Skiutstyr på nett


Nå har jeg saumfart nettsteder når det kommer til skiutstyr.
Etter at sola kom tilbake hit så får jeg jo enda mer lyst til å få meg ut.
Rart det der, snøen kommer lenge før jul men jeg har liksom ingen behov for
å få på meg ski akkurat da.
Men da sola kommer våkner skivilldyret i meg å jeg får lyst til å renne ned skogen
og fjellet. Vel hvem husker ikke her for noen uker siden da jeg skulle
ta på fjellskiene mine å sette utfor ned her da jeg stod bom fast
og rett og slett slo meg sjøl i bakken? Men jeg kan bedre, jeg er egentlig ikke
så værst på ski om jeg skal si det sjøl, jeg var bare litt uheldig med klisteret.

Så kom jeg kom over en nettside her om dagen som heter Outnorth.
De har utrolig mye flott spør du meg. 
Jeg har gått gjennom i allefall langrennsdelen og alpindelen da det kommer til
alt fra bekledning til selve utstyret. Her har de alt tenkelig for deg som er intr i sport.
Jeg mangler ett skiantrekk faktisk. Nå bor jeg sånn til at lysløypa er jo
faktisk utfor stuedøra og Fjellandsbyen med sine mange alpinløyper
er bare ei mil herfra. Dessuten er her jeg bor ett populært sted å ta
utgangspkt fra da man skal gå til fjells og opp på Mauken, som er ett fjell.


Det jeg kunne ha tenkt meg fra Outnorth er jo bekledning samt alpinutstyr.
Jeg bor jo utrolig nære en flott bakke så det hadde vært på tide å kanskje ha utstyret i orden.
Når jeg bor som jeg bor så BØR man ha sånt utstyr for å være med i klanen.

Drømmeskiene og skoene er disse under, syns de var friske.
Skoene er Scarpa Freedom og skiene er K2.
Jeg syns faktisk det er litt kult med farger i bakken. Enten må man ha litt farger på klærne,
eller så må man kjøre på med farge på utstyret. Ville hatt nøytrale staver og hjelm
til dette utstyret men kanskje ett par spenstige briller.
Egentlig, i bakken er ALT lov. 

Trykk på logoen under for å komme til Outnorth sin nettside.




2 kommentarer:

  1. Hei
    Nå har det seg sånn at æ har kjørt alpint siden 10års alderen, rundt 50 nå å kjører fortsatt.
    Fra 12års alderen begynte æ å kjøre aktivt, først aldersbestemt så junior frem til æ var 19år.
    Så til saken, når det gjelder kjøp av alpintutstyr ville ææ aldri funnet på å kjøpe det på en nettbutikk.
    Utstyret er veldig sammensatt samt persontilpassa, noe som ikke kan gjøres på en nettbutikk. Først å fremst skoene, dem må alltid prøves å eventuelt tilpasses enkvær brukers fot. En ny alpintsko må brukes mange gang før den tilpasser seg selv foten men nå tilbyr sportsbutikker å kjøre dette ved kjøp.
    Innerskoen varmes da opp på en dertil egnet måte å skoen settes på foten å spenner kneppes.
    I butikk får du åsså veiledning i å finne rett type ski ut ifra dine kjøreferdigheter samt for ønsket kjøring i fremtiden, ønskes twin-tip ski eller carwing ski, hvor mye innsving på carwin skia å hvor stive skal dem være f.eks. Hvor lange ski spiler åsså inn, samt kroppsvekt. Kroppsvekt skal åsså bindinger justeres etter. Alt dette å mere til får du hjelp til ved kjøp i sportsbutikk.
    Ja farger på alpintutstyr skal det være å det e kult.
    Sjøl har æ et grundig uttatt utstyr, men æ stiller store krav å egenskaper til utstyret så mitt koster noen 10tals tusen tilsammen.
    Hjelm å briller finnes i mange kule farger. Viktig med briller som du kan skifte ut glassene i etter dagslys, eventuelt ha flere typer briller.
    I vinter kjøpte æ sjøl nye Okley til litt over 3000 med 2forskjellige glass som fulgte med.

    Myrefjell mangler Fun Park i anlegget sitt, vi har det her å det e utrolig gøy å kjøre i det.

    SvarSlett
  2. Jeg for min egen del tror ikke jeg vile gått for SÅ avanserte greier som utstyr for så mange tusen, men det er meg. Det er her vi må tenke på at folk er forskjellige. Var innom en sportsbutikk å de anbefalte selvsagt ski til 8000 og sko til 6000, hjelm til 2000 og staver til over tusenlappen samt briller til ett par tusen.....Å jeg tenker, JEG personlig trenger ikke det. Men for de som er mer ihugga så er det nok greit. Jeg vet str på sko og lengde på ski å jeg hadde neppe merka forskjell på ski og sko som skiller 10.000 i forskjell....Folk er nok bare forskjellige, noen har høye krav, andre lavere...

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)