15 februar 2016

På loftet


Where to start - where to start...

Vel, jeg hoppa over frokosten for det skulle jo være kjapt gjort det her.
Jeg skulle rette opp i 4 feil for å få den EUgodkjent. Jeg tenkte det er satt
opp 1 time så jeg skal no vel klare meg uten mat..handler etterpå...

Så kommer jeg dit, de kjøre bilen på bukken, jeg setter meg på venterommet i rommet
som er atmed. Det går ikke lange stunden før verkstedsmannen kommer ut å sier:
"eg trur du kainn gå opp på låååfte å koke deg kaffe, førr det hær villl ta tid"

PÅ LOFTET tenkte jeg, har vi kommet dit at jeg er så ofte der at de sender
meg på sitt private lunsjrom og i tilegg skal lage meg kaffe?
Å en annen ting som slo meg der jeg stod... ordet TID.
Tid på ett verksted = penger!! 
Jeg slepte meg sjøl opp trappene og på lunsjrommet på...loftet!
Det var så jeg satte kaffen i vranga bare jeg tenkte på ordet tid.
Jeg satt der fra 10-11 så tusla jeg ned å bare "hvordan går det?"
Jeg hører bannskap, noen skikkelig slag, jern mot jern, jeg ser en skrue i sidesynet
som regelrett flyr i veggen......

"Gå å lag deg meir kaffe", hørte jeg bare...så jeg tusla opp på "rommet" igjen.
Jeg gikk ned kl 12...samme var det samme. Rett før kl 13 kom mannskapet opp på loftet for å spise.
De bantes over hele bilen å sa at egentlig burde jeg tatt alle kvitteringer
på regninger som er betalt og fått foliert hele bilen som skrekk og advarsel.
De fortsatte å tygge på litt landgang der mens jeg satt fremdeles å nippa til kaffe.

Så hører jeg:
"Det må jo gå an å rote tell nåkka elæktrisk sånn at djævelskape tar fyr"

Åkkei, tenkte jeg, du vet du har en sinnsyk bil da vi har kommet så langt.
Det var jo selvsagt sagt i en litt spøkefull tone men bra det er flere 
som forbanner denne bilen.....

Klokka ble 14.....Så kl 15 var jeg så sulten at jeg tenkte
at nå går jeg snart løs på kanelbollene de hadde der på privaten.
Bilen var ikke ferdig men de hadde ikke tid å ta mer i dag....OMG!



2 kommentarer:

  1. Hei
    Med 4mangler på EU-kontrollen som må utbedres er det nok snakk om en del mer enn 1times arbeid
    1time går ufattelig fort når man holder på. Vet ikke om det var 1er eller 2er feil som stod på kontrollseddelen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja men saken var at skruer var rusta totalt fast under bilen......ergo tok dette tid. Det var en mann. Umulig å laste de når ting sitter bom fast

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)