04 februar 2016

Gjertrud & skian



De som kjenner meg vet jo at jeg ikke er sånn spesiell sportslig anlagt. 
Men jeg får slike tak hvor jeg vil være en aldri så liten wannabe. Som i dag. 
Mens pus lå og fløyt på bade i sin egen rus, så fikk ho mor ett tulltak. 
Det som skjer er jo at jeg finner frem de flotte Alfaskiskoene mine, de fine fjellskiene, 
staver fikk jeg lånt hos en nabo.... Jeg trør på meg den trangeste heftigste sportslige 
buksa jeg finner i skapet mens jeg tenkte at prikken over ièn på denne skituren fikk 
bli noen fete dr.dre øresett med KUL musikk. Nå skal jeg renne ned skogen, tenkte jeg. 
Show them you can skiiiiii....oh yes. 
Jeg setter på musikken, føler meg ekstra kul med Coldplaylåta som dundrer i haue 
mens jeg slenger skiene på bakken å trør på meg riktig så elegant. 
Ja det så faktisk sinnsykt bra ut, ei stund. Alt var klappet og klart for en 
uforglemmelig skitur i skogen i kveld......



Tenk deg følelsen...
SÅ tar du stavene og setter beinan i skikkelig skøytestilling hvor du drar ett skikkelig 
heftig staketak forover for så slå deg sjøl rett i bakken!!! Det viser seg at sist jeg brukte 
disse to tingene, så har eksen sikkert hatt EN BOKS med antiskli under de fete skiene...
sånn at det var som å møte en vegg, akkurat i det jeg tar stavtak. 
Jeg for rett i bakken men var snar opp. 
Jeg prøvde fortvilt seriøst gi jernet ned gaustadbakken, 
men måtte rett og slett stake med nedover bakken....På vei opp barnehagebakken...
vel der følte jeg at jeg kunne gått i 90 graders vinkel for de skiene seriøst 
er som nagla fast i bakken. 
Jeg er rimelig sikker på at det er så mye klister under det her 
at jeg kunne spassert oppetter veggan!!!! Det var egentlig bare å 
riste av seg all "kulhet" ta av seg skiene å gå heimatt.......


Men tanken, ja den var jo god...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)