06 februar 2016

Forvirring hos meg sjøl


Det her er litt sånn sykt altså. I kveld var jeg sliten rett og slett så før klokka
slo 22 så var jeg lagt. Jeg makta rett og slett ikke mer.
Så vet jeg at jeg har ligget og vridd meg, sett i taket og i veggen....
Å så står jeg opp nå 3 timer etter jeg var lagt...å det syke da er at jeg kan
ikke si om jeg har sovet eller om jeg faktisk har vært våken disse 3 timene.
Det er liksom 3 timer av mitt liv jeg faktisk ikke kan svare på hva jeg har gjort???
Jeg er 40 år å kan ikke svare for hva jeg har bedrevet med i 3 timer på
en fredagskveld, det føles rimelig sprøtt. Fikk vel ett slag i går da jeg tryna forover på ski
da jeg skulle ta staketak forover mens skien som var innsmurt med LIM stod stand by.
Litt frustrerende dette her, tenkte jeg skulle ur-tidlig opp i morgen å ut å ta bilder....
Men nå har jeg satt på kaffe av alle ting...midt på natta.....

Med pus går det faktisk bra. Jeg hadde trodd han skulle være rimelig forbanna på meg.
MEN i dag da jeg stod opp, så var faktisk malingsfrekvensen skrudd opp noen hakk.
Jeg har aldri hørt han male så høyt....å han tok sats mot hånda mi da jeg skulle
kose med han, å det pleier han heller ikke. Å slik har han vært hele dagen.
Litt sånn tafatt å har ligget mye å sovet men overlykkelig da han ser meg.
Jeg har vært djævelsk grei med han, gitt han ekstra god mat og mye mer
"god-for" enn normalt. Jeg har jo litt dårlig samvittighet for ha jeg har gjort.
Men det ser ut til at jeg er tilgitt i alle bauger og kanter, å godt er det.

Jeg fikk innvitasjon til noe grunneieropplegg nå i dag.
Det er litt merkelig å se mitt navn stå oppført som grunneier....
Det er liksom ikke noe jeg har trodd skulle skje, trodde aldri jeg skulle eie noe som helst.
Å nå er det tid for årsmøte hvor jeg ønskes velkommen :)
Søren også, jeg skulle så ønske at de før meg hadde vist dette......
at det ble jeg som ble sittende her..kanskje de viste, innerst inne?! Noe sier meg det.

Nå ser det ut til at jeg kanskje får gjort noe med ett rom på loftet som aldri har vært rørt.
Jeg vet at de som har vært her har tenkt samme tanke men de har latt det bli med tanken.
Jeg skulle ønske de alle kunne få se huset slik det skal bli.....en dag.
Jeg har mine planer til mitt lille paradis. Dette er drømmer jeg allerede hadde
som lita jente på kanskje 5 år som jeg skal sette til livs. DET er kult!
Jeg skal få folk til å hjelpe meg med gulvet i fjøset også...hadde mine drømmer
for det fine fjøset som lita også....å har en liten plan om hvordan jeg skal gå frem.
Jeg ønsker liv på gården, få det som var tilbake med en ny liten tvist.
Min tvist å jeg er sikker på at jeg vil lykkes. 
Jeg har troen på det jeg gjør selv om ikke alle har det.
Derfor får jeg enda mer lyst og enda mer driv til å kjøre på. Jeg skal vise tvilerene.


2 kommentarer:

  1. Jeg heier på deg Gjertrud!!!!!! Du får nok til det du vil. Bare ta tiden til hjelp. Jeg har fugt bloggen din i mange år. Litt til og fra de siste årene fordi jeg i perioder ikke har vært så mye på nett. Men jeg er så glad for å høre at du har fått ditt eget og imponert over alt du har fått til på så kort tid. Til tross for nedturer og slit beholder du din gode sans for humor og selvironi. Du er et godt menneske, mist aldri troen på deg selv. Hilsen søring

    SvarSlett
    Svar
    1. Så artig å høre. Jeg husker ikke når jeg begynnte den her engang....litt antikk :) Ja nei jeg skal ha for pågangsmotet og seigheta. Takk for fine ord skjønne du

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)