11 januar 2016

Roller coaster


Life is a roller coaster ja....det skal være sikkert. 
HELDIGVIS er de fleste dagene mine fine.
Men det er noen dager hvor dritten slår inn i meg å jeg vet ikke hvordan gripe det fatt.
Jeg må bare finne de rette verktøyene så går det seg til.
Takk Ranny for mailen :) En flott dame over the sea som har fulgt meg i noen år.
Det er ei fantastisk dame jeg håper å en dag treffe i virkeligheten. 
Jeg kjenner varmen din helt hit opp i nord.



I går var jeg altså lei meg, det har jeg egentlig vært i flere dager.
Men jeg måtte jo le da jeg søkte trøst hos Zalando.
Satt her med en tåre i øyekroken å klikket på undertøy...????? Da lo jeg litt...
Akkurat som om DET skulle gjøre underverker...
Min gode egenskap er å bruke humor gjennom dårlige dager, å det funker 99% av gangene.
Jeg har funnet ut mange ting, penger gjør meg ikke ekstra lykkelig, interiør som jeg
egentlig er veldig glad i gjør meg ikke mer lykkelig det heller...
En nyere fin bil vil neppe gjøre meg mer lykkelig heller, selv om jeg trenger ny bil.
Så de her undertøyet her vil neppe hjelpe på, men undertøy var jeg i manko på så...
Jeg syns Zalando er genialt. De har mye, å jeg må virkelig konsentrere meg der inne
for å ikke gjøre noe overgalt.


Jeg tror lykke er noe man må skape inni seg i hjertet og i hodet sitt.
Lykke kan ikke kjøpes, man må få den frem selv....
Jeg er totalt ansvarlig selv for MIN lykke!
Min lykke skal jeg lage selv, kan ikke vente på at andre skal lage den for meg.
Det er heldigvis små ting som gjør meg lykkelig. Som en koselig mail fra Ranny i USA.
Vel jeg fikk en fin en fra Berlin også fra frøken M. Den var varm.
Skriver jo med noen mennesker så jeg har fått ett spark i ræva...å det gjør godt.
Jeg må bare ommøblere noen tanker å ta kontrollen på de så må det vel gå seg til.

Det har skjedd såpass mye bra også at jeg må virkelig sette fokus på det,
de andre tankene ligger jo der men det må jeg klare å styre etterhvert.
Hva skal ta plass i mitt hode og hva skal kastes av tanker. Hva og hvem er verdt å tenke på?
En ting er sikkert, mennesker som behandler meg dårlig eller urettferdig bør jeg vel 
egentlig ikke ofre noen tanker. Mennesker som sitter og dømmer uten å vite, de bør jeg overse.
Så lenge JEG vet må jeg lære meg å drite langt i hva andre TROR!
Det kan være vanskelig men man må bare gå med hodet høyt hevet for jeg har handlet rett.
Jeg vet det finnes de der ute som ikke unner meg så mye, å det gjør at jeg får nærmest
enda mer kamplyst over å vise nettopp disse menneskene hvor sterk jeg er.
In your face!

Jeg er en seig liten fighter, nesten så jeg kan være irriterende seig, den egenskapen
skal jeg jammen meg dra nytte av. 
Jeg må lære meg å skille mellom gode og vonde mennesker.
Jeg er rett og slett FOR grei. Jeg kan ikke bli til en annen person men jeg kan forsøke
å eliminere disse dårlige menneskene litt fortere enn jeg hitil har gjort kanskje.
Forholde meg KUN til de som gir meg bra og positive vibber, å de finnes.
Jeg har møtt de gode og de skal behandles med hjertet mitt.
De fleste mennesker er gode mennesker, det har jeg troen på. Men i det samfunnet vi
lever i pr i dag syns jeg nokså mange er egosentriske. Hvorfor har det blitt slik?

Som ei sa til meg i går, problemet er nok at du er for empatisk, du er ett følelsesmenneske
å lar ting gå inn på deg om det gjelder deg selv eller andre, å det stemmer.
Jeg lever meg inn i både mine ting og andres ting å det tar på en liten kropp.
Jeg vet ikke om jeg klarer å styre helt det, for det er slik jeg er.
Jeg liker fremstå som empatisk og varm, men jeg liker ikke eie negative følelser, 
de gjør meg egentlig frustrert. Spesiellt da jeg står fast i de å ikke vet hvordan jeg skal gripe de an.
Jeg skal lære meg å takle de slik at de ikke får fatt på meg.
Ingen skal få meg til å føle meg usynlig, liten, stygg, null verdt og grusom noen sinne igjen.
Det er jeg ikke. Nemlig. Jeg er ett flott menneske! 
Jeg er ikke perfekt men jeg har mange fine sider som sikkert mange setter pris på.
Jeg må si til meg selv "jeg gjør så godt jeg kan, mer får jeg ikke gjort".

Jeg reiser meg og stanger meg vei videre ut i 2016.






2 kommentarer:

  1. Åh der var du😄
    Stå på videre Gjertrud. Du er vant til å kjempe og du greier det denne gangen og😄
    Klem fra Gunn

    SvarSlett
  2. Jippi! Fant det her munnhellet av Arthur Arntzen, og det passe til deg: Humoren har lyst som ei fyrlykt i svartnatta og vist leia inn tell havn og tell den løkkelige erkjennelsen at ingenting va så galt at det ikkje kunne ha vore verre.
    Stå på, jenta mi! Reis deg opp, rett på krona, og trø til!!!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)