22 januar 2016

På ønskelista


En ting jeg mangler i stua og på kjøkkenet er lys.
Jeg har ikke kommet meg så langt at jeg har investert i så veldig mye på den fronten.
Jeg har fått for meg at jeg kunne tenkt meg en blomsterampel med lys i ett vindu her
å da står denne på ønskelista. Jeg må selvsagt ha mer lys enn det men jeg får ta en og en ting.


En ting jeg savner fra Tromsøleiligheta er lysekronene mine.
Jeg har veldig lyst på en fin en over stuebordet, men jeg må få noen som kan hus
til å se på taket her, om det går, om det tåler tyngden av en lysekrone.
Jeg hørte at i gamle dager hang det en her inne, men mulig den hang
i en av bjelkene, å det går ikke med tanke på hvordan bordet er plassert...

Det er litt artig å skulle bo seg inn, kjøpe ting som er tilpasset akkurat HER
uten tanken på at jeg kanskje må flytte om noen andre skal overta her.
Dette stedet skal aldri selges.....
Det finnes tvilere der ute som ikke tror jeg holder ut her, men de tar feil.
Denne gården er meg å den gir jeg aldri slipp på, ikke for noe i verden.
Så jeg holder ut til den dagen jeg forsvinner :)

Bydama som ble til gårdsbrukdama.
Jeg digger det!

Bildene under er lånt fra www.landstil.com
som har mye flott i nettbutikken sin!!! 






5 kommentarer:

  1. Da trenger du en elektriker for å se om det kan henges en lysekrone der. En elektriker finner fort ut det. Jeg kjenner en som er elektriker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal høre med en elektriker jeg kjenner. Jeg må nødvendigvis ikke ha uttak til lampen i taket, jeg kan koble ledning å ha kontakten bak sofaen, det funker også....men så er det om takplatene holder...der kommer jeg til kort.

      Slett
  2. Kan jeg spørre hvor du har funnet de fine blomsteramplene,med lys over....? De var bare så enkle å stilrene.......syns jeg,da :) Litt sånn 60/70-talls........men likte disse så godt,siden de var i så lekre farger ;) Håper du finner ut av dette med lysekrone.....ikke lett og bestemme seg,er jo så mye å velge i !!! Fortsatt god helg,til deg og fine pusen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Disse lampene kan du blandt annet få kjøpt her:
      https://www.glassoginterior.no/catalogsearch/result/?q=ampel

      Jeg vet i allefall at jeg må ha en av de, usikker på hvordan farge men...må bare ha!

      Slett
    2. Tusen takk,ja det bare spørs,-om jeg ikke ramler ut for litt nettshopping,da !!!! Takk for at du deler :) Og ha en fin uke,Gjertrud :)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)