08 januar 2016

Nytt familiemedlem

Å jesus kristus, huset her blir ikke varmt. Jeg har fyrt som en gal,
å etter jeg måtte sette 2000watten i kjelleren er jeg i minus på en ovn.
Jeg blir nødt til å kjøpe meg en varmovn til skal det bli levelig i gangen.
Kulden henger igjen i hele huset....brrr....

I dag har jeg gjort en god gjerning.
Ei dame kunne ikke ha sin 12 års gamle Ragdoll, så jeg tok den til meg.
Jeg håper det vil gå seg til. Akkurat nå holder hun seg på badet mens min pus
bare lurer på hvorfor hun ligger der...han er skikkelig nyskjerrig.
Når jeg legger meg ned på badet så maler hun og står i så jeg TROR det går seg til.
Jeg syns det er ok at katter har selskap, skal jeg bort ei natt så slipper jeg ha dårlig samvittighet.
Nå er jeg jo skjelden borte men uansett....katter er sosiale dyr.
For meg er det ikke viktig med noen kattunge, jeg tenkte jeg kan gi hjem til en
litt eldre katt som vil leve de siste årene trygt og godt her på gården.

"skuleran"


Jeg har henne på prøve her noen dager for å se om de to vil gå overens.
Jeg håper jo det for hun er superskjønn alene mot meg, men hun var ikke spesiellt 
glad for maine coonen:)
Det vil alltid ta tid å plassere to voksne katter sammen, men noen katter liker selskap
av andre katter mens andre igjen ønsker å være den eneste katten.
Jeg får bare krysse fingrene for at dette prosjektet går bra.
Det er ikke noe godt for henne om hun skal gå på vakt 24 timer i døgnet å 
bli superstressa av redsel, det unner jeg henne ikke.



4 kommentarer:

  1. Så nydelig hun er,en vakker dame til pusen din ;) Og snill er du,som tenker som du gjør.......gleder en dyreelsker ♥ Håper det går bra,de trenger vel bare litt tillvenning :) Ønsker deg en fin helg,til tross for kulda...den er her i Bodø,også ;) Begynner å bli nok nå,kjenner jeg !!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Superskjønn frøken men hun liker IKKE min :) Jeg håper jo det går seg til, for som du sier tanken er god. Men noen er laget for å være som eneste katt mens andre liker være i flokk. Jeg håper hun finner ut at "pus" ikke er farlig, han er jo verdens mest vennlige gentleman av en Maine Coon. Skal gi det noen dager så krysser jeg fingrene for at pensjonisttilværelsen hennes vil være sammens med oss i skogen her.

      Kulda ja, nå er jeg lei, har ikke turt starte bilen på mange dager. Føler meg innelåst...fyrer som en gal

      Slett
    2. Er kaldt her og Gjertrud😥 Her har vi -11 med kald vind så det merkes her ved kysten.
      En kjempefin helg ønskes dæ.
      Klem fra Gunn

      Slett
    3. -11 er kaldt med kysten, blir mange mer effektive kuldegrader da. I dag har vi "mildvær". Bare -15 så jeg skal se om bilen vil starte, den har stått siden onsdag......Klem

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)