13 januar 2016

HugoUgo

På kattefronten med Ragdollen gikk det dårlig. Desverre.
Hun var mannbisk til min kjære søte snille Maine Coon å han ble regelrett
JAGA ut og vekk. Hun var så sint at jeg ble redd av å bare sitte i samme rom.
Det var ett voldsomt spetakkel på natten av henne. Min gjorde alt for å bli
venn men venner skulle ikke hun ha noe av. Hun var 12 år å det viser seg at hun
ikke har sett en katt i hele sitt liv.....
Ei annen dame som hadde samme rase fra før ville prøve, jeg sa i fra at den her
katten er alenekatt, den tåler IKKE andre dyr..men hun ville prøve...
Jaja tenkte jeg...Det gikk vel 3 timer før hun hadde ringt eier, da klarte ikke hun mer.
Den hadde angrepet både hennes katt og vært sint mot barna sine, å da går ikke sånt.
Synd for det var ei søt katt når den var alene. Håper eier finner ett hjem til henne
uten noen andre dyr, selv om hun er 12 har hun mange fine år igjen å mye å gi.

Når folk spør hva katten min heter så er det bare "pus". 
Han heter jo UGO å er flyktning å kommer fra Litauen.
Han har jo til og med eget pass!
"Ugo Udeiman LT"

Jeg fant ut at Ugo er så nært Hugo at jeg kan ikke stå på trappa her om 
dagene hvor det høres ut som jeg roper på Hugo...ergo PUS :)
Han kommer fra ett ordentlig oppdrett hos ei meget flink dame.
Det var litt av ett styr da jeg skulle ha Maine Coon....ingen ledige i Norge...
Ergo begynnte jeg å se i utlandet å endte altså opp med denne litauske krabaten.
Jeg er glad det er akkurat han jeg valgte for han er jo bare verdens beste og snilleste kjempe.
Han blir 2 år nå i April. En Maine Coon er ferdig utvokst mellom 3-5 år....


Han ser egentlig sykt SUR ut....men det er kun maincoontrynet som gjør at
han ser så mannbisk ut. Han er snill inntil beinet. Jeg har ikke gitt opp å finne han
en bestevenn, å jeg har ei katt for hånden....
Jeg har lært en ting å det er å forhøre meg mer om hvor sosial katten er, om den 
er snill mot andre dyr osv og takler det bra. At katter må innkjøres, ja det vet jeg,
men så ekstremt som hun mannbiske har jeg aldri opplevd. Skulle vært filma...

Vi får se da, om den frøkena jeg titter på ender på gården her sammens med oss.
Som jeg sa til eier, den vil ha massive uteområder å jakte mus på og ellers det som 
beveger seg. Min ELSKER jo sommeren her, syrinbusker og sommerfugler, gjemme seg
i gresset, gå på oppdagelsesferd i lia....Det er rett og slett ett lite katte og menneske eldorado.
Vi bor ett bra stykke fra hovedveien heldigvis sånn at jeg slipper uroe meg for det.
Ellers har jeg litt over 1000 mål tomt, å det bør holde for ett par katter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)