25 januar 2016

Gjertrud de la klaska


Det er skjelden jeg har vondt i hodet altså men i dag er det en sånn dag.
Jeg ble innvitert på kaffe og kaker i dag så jeg fikk meg dit men ikke
noe særlig da hodet trøkker. Men kaffen, kakene og rundstykkene smakte fortreffelig.
Dette var hos en eldre dame å det ble fortalt historier fra gammelt av.
Jeg bare elsker å høre på historier om hvordan folkene her hadde det før,
om min bestemor og artige episoder.
Min bestemor het det samme som jeg å alt jeg hører om henne er hvor artig hun var.
Hun bodde jo i huset som jeg nå har kjøpt.
Når jeg sitter der og hører for en spøkefugl hun var så føler jeg meg som
"den nye Gjertrud". Jeg er jo en liten spøkefugl sjøl :)
Men det det slår meg igjen hvor heldig jeg er som bor her hvor jeg bor.
Å tanken på hvor mye artig de har hatt på gården her, det får meg til å ønske å
få litt av den morroa tilbake til gards.
Noen ganger føler jeg det er nesten trist at jeg ikke vokste opp på den tia der,
jeg tenker på alt jeg må ha gått glipp av. Gården her var ett sted for latter....
Folk hadde vissnok vondt i magen etter de hadde vært her i besøk.
Men det føler jeg på en måte sitter i veggene her enda....det er ett godt hus.
Litt småspøking er det her men det er jeg glad for, er bare noen som vil meg vel :)
Ja se der, nå ble jeg innvitert til middag i ett annet nabohus her...
Hvem der ute tenker innvitere meg til kveldsmat?
Det er dagen for å spise borte skjønner jeg....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar i bloggen:)